هفت سال سخنرانی عاشورایی محمد رضا سنگری در قزوین کتاب شد

هفت سال سخنرانی‌های دکتر محمدرضا سنگری عاشورا پژوه در سوگواره‌های حسینی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین در قالب یک کتاب منتشر و رونمایی شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سوگواره‌های سراسری حسینی از سال 1386 همه ساله در ماه صفر و با موضوع‌های مختلفی از سوی کانون استان قزوین برگزار و بخش سخنرانی‌های این محقق عاشورایی با استقبال مردم این شهر روبرو می‌شود.
این سوگواره از بخش‌هایی مانند قصه‌گویی، عکاسی، شعر و مقاله‌نویسی تشکیل شده و هشتمین دوره‌ی آن با موضوع «زیبایی‌های کربلا» روز 6 و 7 آذر در مجتمع کانون قزوین برگزار شد.
50 برگزیده این سوگواره نیز از میان 1300 اثری که مربیان و اعضای کانون سراسر کشور به دبیرخانه ارسال کرده‌اند، انتخاب شده بودند.
در این میان کانون استان قزوین با انتشار کتاب «با عاشوراییان» امکان دسترسی علاقه‌مندان به مباحث عاشورایی سخنران‌های دکتر سنگری را فراهم کرده است.
این کتاب طی آیینی هم‌زمان با برگزاری سوگواره در قزوین رونمایی شد.
بر اساس این گزارش دکتر سنگری در این آیین طی سخنان کوتاهی از برگزارکنندگان سوگواره که این اثر را منتشر کرده‌اند، قدردانی و اظهار امیدواری کرد که بتوانیم عمیق‌تر، دقیق‌تر و زیباتر این حماسه‌ی عظیم را ببینیم.
وی گفت: حسین(ع) برای همه‌ی ما و تمامی زندگی ما کافی است و باید از این فرصت به خوبی بهره‌مند شویم.
در همین آیین با اهدای لوح تقدیری از سوی مدیرکل کانون استان قزوین از دکتر سنگری قدردانی شد.
کتاب «با عاشوراییان» به همت معصومه علی محمدی کارشناس آفرینش‌های ادبی استان گردآوری شده و ضبط و پیاده‌سازی سخنرانی‌ها را آزاده شعفی(مربی ادبی کانون) برعهده داشته است.
مریم دلاوران(مربی ادبی ) و نرگس عقیلی(مربی هنری) کانون صفحه‌آرایی و طراحی جلد و آزاده شعفی، بتول پورشیخ(مربیان ادبی) و معصومه علی محمدی، ویراستاری این اثر را بر عهده داشتند.
این کتاب زیر نظر طیب ملکی‌پور مدیرکل کانون استان و با مقدمه‌ای از او درشمارگان 2هزار نسخه  به چاپ رسیده است.
سخنرانی‌های منتشر شده در این کتاب با محوریت موضوع‌های سوگواره در هر سال شامل «اسلم‌بن عمر»، «حضرت اباالفضل(ع)»، «کودکان کربلا»، «نماز و نیایش در کربلا»، «امام حسین(ع)»، «بصیرت و ادب در کربلا»  و «حماسه در کربلا» ارایه شده است.
ناشر این کتاب کانون قزوین، انتشارات مهرگان دانش و ناشر همکار آن انتشارات سایه‌گستر است.