دیدار مدیرعامل کانون با هیات انتخاب فیلم‌های جشنواره پویانمایی

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عصر روز 15 دی با هیات انتخاب فیلم‌های نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران دیدار و از بخش‌های مختلف دبیرخانه جشنواره پویانمایی بازدید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این دیدار علیرضا حاجیان‌زاده ضمن قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران این جشنواره گفت: حضور 74 کشور جهان با بیش از 1180 فیلم در بخش بین‌الملل جشنواره نشان از اعتبار بین‌المللی این جشنواره دارد که این اعتبار نه تنها برای کانون بلکه برای نظام و کشور جمهوری اسلامی ارزش‌مند است.
حاجیان‌زاده افزود: با توجه به نگاه‌ راهبردی کانون در کنار توجه به تکنیک‌ها، توجه به محتوا نیز بسیار با اهمیت است و تلاش می‌کنیم در بررسی آثار با بهره‌گیری از صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف آثار را ارزیابی کنیم.
وی در پایان یادآور شد باید تلاش کنیم جشنواره‌های کانون ایستگاهی برای شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های هر بخش باشد و تدابیری بیاندیشیم تا فاصله زمانی و فضای میان دو جشنواره به سمت توسعه و پیشرفت هدایت شود.
در این دیدار هم‌چنین اعضای هیات انتخاب، کیفیت بالای آثار داخلی رسیده به دبیرخانه‌ جشنواره به‌ویژه در بخش دانشجویی را نشان از پیشرفت جوانان علاقه‌مند در این حوزه دانستند و خواستار حمایت از آن‌ها شدند.
محمدرضا کریمی صارمی دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران نیز در این دیدار با اشاره به نشست‌هایی که در طول برگزاری جشنواره برای بررسی پایان‌نامه‌های دانشجویی پیش‌بینی‌شده گفت: بیش از نیمی از فیلم‌هایی که موفقیت‌هایی به  دست می‌آورند  فیلم‌نامه‌های آن‌ها  پایان‌نامه‌های دانشجویی است که امیدواریم تدابیری از سوی اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون برای حمایت از این پایان‌نامه‌ها اندیشیده شود.
گفتنی است هیات انتخاب فیلم‌های نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران متشکل از دکتر «محمدعلی شامانی»، دکتر «امیرحسن ندایی»، «سیداحمد کلانتری»، «کیانوش عابدی» و «سارا خلیلی» از روز 11 دی کار خود را در مرکز آفرینش‌های کانون در خیابان حجاب تهران آغاز کرده و تا 23 دی به انتخاب فیلم‌ها خواهند پرداخت.
بازدید از نمایشگاه تصویرگری کتاب‌های با موضوع حضرت محمد (ص) که با عنوان «نگران پروانه‌ها» به مناسبت هفته وحدت از سوی موزه کودک کانون و در نگارخانه مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری برپا شده، بخش دیگری از برنامه‌های مدیرعامل کانون در این روز بود.