کد خبر: 240404
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
آغاز هفته‌ی دوستی کودکان ایران و قطر

هفته‌ی دوستی کودکان ایران و قطر صبح روز 10 اسفند 93 با حضور برخی مقامات دو کشور در مرکز فرهنگی کودکان قطر کار خود را آغاز کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، برپایی کارگاه‌های عروسک‌سازی، کارهای دستی و سنتی، سفالگری، نقاشی، بازی و سرگرمی و ارایه‌ی تولیدات کانون از جمله برنامه‌های این هفته دوستی است که به سرپرستی عبدالرضا صمدی مدیرکل کانون استان خراسان جنوبی و حضور سه مربی کانون برگزار می‌شود.
در مراسم گشایش برنامه‌های هفته دوستی، محمدجواد آسایش سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور قطر ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد فرهنگی از وزیر فرهنگ، هنر و میراث کشور قطر به‌خاطر فراهم کردن شرایط برگزاری هفته دوستی کودکان ایرانی و قطری قدردانی کرد.
وی هم‌چنین ضمن اظهار امیدواری برای ایجاد زمینه‌ی همکارهای فرهنگی بیشتر با این کشور از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معلمان قطری و تمامی دست‌اندرکاران این برنامه نیز تقدیر و تشکر کرد.
در این مراسم هم‌چنین فالح الهاجری معاون وزیر فرهنگ قطر ضمن قدردانی از مسوولان ایرانی و مربیان کانون گفت: جهان اسلام امروز در معرض خطرهای زیادی قرار دارد که باید تلاش کنیم با اجرای این‌گونه برنامه‌های فرهنگی برخی از این مشکلات را از پیش رو برداریم.
وی نقش فعالیت‌های فرهنگی را در ارتباط میان ملت‌ها بسیار با اهمیت عنوان و ابراز امیدواری کرد روزی کودکان و مربیان قطری نیز بتوانند در کشور ایران هفته دوستی برگزار کنند.
فالح الهاجری در ادامه از نمایشگاه کتاب و سرگرمی‌ها و کارگاه‌های مختلف فرهنگی‌، هنری و ادبی مربیان کانون بازدید  و با مربیان هر بخش گفت‌وگو کرد.
در این بازدید هم‌چنین عبدالرضا صمدی سرپرست گروه اعزامی از کانون نیز توضیحاتی در زمینه تولیدات کانون از قبیل: کتاب، سرگرمی، کتاب الکترونیک و دو زبانه و سایر محصولات کانون ارایه کرد.
گفتنی است درمراسم آغاز هفته دوستی کودکان ایران و قطر، سفیران کشورهای لیبی، ژاپن و رایزن فرهنگی فلسطین نیز حضور داشتند.
دیدار گروه اعزامی به هفته دوستی با رایزن فرهنگی
گروه اعزامی کانون در ادامه برنامه‌های هفته دوستی کودکان با مهدی خالقی‌راد رایزن فرهنگی ایران در قطر دیدار  و گفت‌وگو کردند.
در این دیدار خالقی‌راد گزارشی از وضعیت و اهداف برگزاری هفته دوستی کودکان ایران قطر ارایه کرد و در ادامه یادآور شد دولت قطر از این برنامه بسیار استقبال کرد با توجه به برخی مشکلات در صدور ویزا همکاری لازم را انجام دادند.                  
رایزن فرهنگی ایران نقش کانون را در انجام فعالیت‌های فرهنگی بسیار مهم دانست و افزود کانون با قدمت پنجاه ساله‌اش کارها و فعالیت‌های بسیار گوناگون و خلاقی برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌کند که می‌تواند سرمشق و الگویی برای موسسه‌های فرهنگی در قطر باشد.
در این دیدار هم‌چنین عبدالرضا صمدی سرپرست گروه اعزامی نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های رایزنی فرهنگی ایران برای برگزاری هفته دوستی آن را اقدامی فرهنگی و موثر در فرهنگ ملت‌ها عنوان و تصریح کرد با زبان هنر و ادبیات که زبان مشترک همه انسان‌هاست می‌توان به ارتباط ملت‌ها به ویژه دوستی بین کودکان و نوجوانان کمک کرد.
استقبال کودکان قطری از برنامه‌های هفته‌ی دوستی
هم‌زمان با اولین روز از برگزاری برنامه‌های هفته دوستی کودکان ایران قطر بیش از 180 دانش‌آموز قطری و ایرانی به همراه مربیان و معلمان خود در کارگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری کانون شرکت کردند.
 بر اساس این گزارش با توجه به محدودیت زمان و فضای کارگاه‌ها مربیان کانون توانستند با یک برنامه‌ریزی خوب زمینه لازم برای شرکت تمامی علاقه‌مندان در کارگاه‌هخای مختلف را فراهم کنند و لبخند رضایت بر لب‌های کودکان بنشانند.
هم چنین در پایان برنامه‌های اولین روز از سوی گروه اعزامی کانون به سرپرستی عبدالرضا صمدی و با حضور الهام دارابی، کنیزرضا کیخا و محمد علی‌پور به 9 نفر از خردسالان ایرانی مدرسه شهید باهنر که با لباس‌های اقوام مختلف ایرانی در مراسم حضور داشتند هدایای فرهنگی اهدا شد.
برگزاری هفته دوستی کودکان ایران و قطر به همت اداره‌ی ایرانیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل برپا شده است.