حضور  10 فیلم موفق در بخش مسابقه ایران جشنواره پویانمایی

10 فیلم ایرانی که در بخش مسابقه ایران نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران شرکت کرده‌اند، بیشترین جوایز را از جشنواره‌های ایرانی و خارجی در کارنامه دارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 10 فیلم ایرانی حاضر در بخش مسابقه ایران که بیشترین جوایز را از جشنواره‌های ایرانی و خارجی دریافت کرده‌اند، شامل «بازگشت» به کارگردانی امیر طوسی و تهیه کنندگی حوزه هنری سمنان، «دیپلماسی آمریکایی» به کارگردانی و تهیه کنندگی سعید ترخانی، «کمک» از مهناز یزدانی و تهیه‌کنندگی حسین نظرپور، «نادان» به کارگردانی شهرام شیرزادی و تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا، «ماهی سرخ شده» از لیلا خلیل‌زاده و «درخت کهنسال» از فرنوش عابدی هر دو به تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و «گدا» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا غلامی می‌شود.
بر اساس این گزارش، اسامی دیگر آثار ایرانی که در جشنواره‌های ایرانی و خارجی افتخار کسب کرده‌اند، شامل «دخترک آت و آشغالی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد زارع، «خانه خورشید» به کارگردانی سناء کریمی و تهیه کنندگی سجاد ربیعی و «کاردستی» به کارگردانی مریم‌السادات طباطبایی می‌شود.
گفتنی است، نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 17 تا 21 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.