نمایش آثار دانشگاه سوره  در بخش چشم‌انداز جشنواره نهم پویانمایی

آثار تولید شده توسط دانش‌‌آموختگان و استادان دانشگاه سوره در بخش چشم‌انداز نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بخش چشم‌انداز نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی به شیوه غیررقابتی به معرفی، مرور و نمایش آثار مختلف می‌پردازد. این بخش در جشنواره شامل پنج تقسیم‌بندی است که بخش « دانشگاه سوره قطعه‌ای از پویانمایی ایران » یکی از آن‌ها است.
بر این اساس چشم‌انداز ویژه نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با معرفی توانایی این گروه جوان و آکادمیک برای شناسایی ظرفیت‌های موجود، به نمایش آثار تولیدشده توسط دانش‌‌آموختگان و استادان این رشته در دهه گذشته می‌پردازد. اسامی این آثار عبارتند از: «چت ایرونی»، «آلامد»، «خبر فوری»، «پابرجا»، «سومو»، «صندلی»، «لاکی11»، «پانتومیم در کمتر از سه دقیقه»، «ویلیام تل»، «بازی»، «سلطان، پنیر و موش»، «دکمه‌ها»، «ساسکی(عاقبت به خیر)»، «جوجه ماشینی» و «یکی بود، یکی نبود».
بر اساس این گزارش، در سال 1372 معاونت آموزش حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اقدام به تاسیس موسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی نوع دوم سوره کرد که این موسسه در سال 1376 به نوع اول ارتقا یافت. به دنبال آن در سال 1389 موافقت اصولی تبدیل به دانشگاه سوره کسب شد و دانشگاه سوره از سال 1390 در مقطع کارشناسی ارشد رشته تصویر متحرک یا همان پویانمایی، دانشجو پذیرفت. گروه پویانمایی سوره به طور منظم و مستمر از آن تاریخ همه ساله به جذب دانشجو پرداخته‌ است و در طول این مدت کوتاه توانسته با اولین دوره دانش‌آموختگان خود در جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی بدرخشد.
گفتنی است نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 17 تا 21 اسفند ماه در هفت سالن برگزار می‌شود.