هنر پویانمایی عرصه‌ای برای انتقال مفاهیم فلسفی است

علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت شروع نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در پیامی گفت: هنر پویانمایی عرصه‌ای برای انتقال مفاهیم فلسفی و جذاب‌ترین پیام‌های تبلیغات سیاسی و تجاری است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پیام خود به مناسبت شروع نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران گفت: پویانمایی مدخل ورود به عرصه‌های مختلف زندگی و مناسبات انسانی شده و نقطه تلاقی سینما با حوزه‌هایی مانند فن‌آوری، صنعت، اقتصاد، تبلیغات، آموزش، علوم، ورزش، سرگرمی و... شمرده می‌شود.
حاجیان‌زاده ادامه داد: سال‌هاست پیام‌های گوناگونی از راه این هنر عرضه و مطرح می‌شود؛ از مفاهیم فلسفی و دشوارترین نکات آموزشی گرفته تا جذاب‌ترین و تأثیرگذارترین پیام‌های تبلیغات سیاسی و تجاری. با تکیه بر همین سرمایه گذاری‌هاست که طرح شخصیت‌های جذاب کارتونی و بازی‌های رایانه‌ای در قالب فیلم‌های پویانمایی که به طور عمده ابتدا در جشنواره‌ها ارایه و معرفی می‌شود، کم‌کم می‌تواند از آن‌ها شخصیت‌هایی فراگیر و محبوب در مناطق گسترده و گاه در سراسر جهان بسازد.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: برگزاری موفق و در حد استاندارد دوسالانه پویانمایی تهران، اتفاق مبارکی برای هنر پویانمایی ایران است که می‌تواند به رشد این هنر کمک کند و به نوعی از معدود موتورهای محرک پویانمایی در جامعه هنری ایران باشد؛ علاوه براین زمینه‌های حضور مؤثر هنرمندان ایرانی را در عرصه‌های بین‌المللی فراهم می‌سازد.
وی درباره فواید هنر پویانمایی افزود: ارتباط مستمر با شماری از برجسته‌ترین هنرمندان پویانمایی جهان و دسترسی به تازه‌ترین یافته‌های آنان، تماشای بهترین و تازه‌ترین آثار روز پویانمایی جهان و شناخت تکنیک‌های تولید، آشنایی با پیشرفت‌های تجهیزات تولید پویانمایی، دست‌یابی به فرصت معرفی استعدادهای پویانمایی کشور و آثار آن‌ها در محیطی مناسب و مطابق با استانداردهای روز و بالاخره فراهم‌آوردن فضای گفت‌وگوی جدی و تعامل سازنده هنرمندان و صاحب‌نظران پویانمایی ایران و جهان را می‌توان به عنوان پیامدها و دست‌آوردهای ارزشمند نزدیک به دو دهه فعالیت جشنواره بین‌المللی تهران برشمرد.
حاجیان‌زاده در پایان گفت: ورود به میدان جهانی رقابت برای کسب سهم ایران در بازار جهانی محصولات پویانمایی، گام نهادن در بازار جهانی پررونق بازی‌های رایانه‌ای، اجرای طرح‌های بزرگ مشارکتی (تولید فیلم‌های سینمایی در طرح‌های مشترک با هنرمندان کشورهای مسلمان) یکی از اهداف جشنواره پویانمایی تهران است.
 

برچسب‌ها