نگاه محتوایی به ارزش‌های دینی و انقلاب از مهم‌ترین ویژگی‌های جشنواره است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: «در داوری آثار نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران علاوه بر نگاه تکنیکی، نگاه محتوایی به ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی را نیز مد نظر قرار داده‌ایم.»

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علیرضا حاجیان‌زاده در مورد اهداف این دوره از جشنواره گفت: هدف ما از برگزاری این جشنواره فراهم آوردن زمینه‌هایی برای تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌ها میان تولیدکنندگان داخلی و خارجی آثار پویانمایی، گردآوری و عرضه هدفمند این آثار به منظور پشتیبانی و تشویق آنها و کشف توانمندی‌ها، تشخیص استعدادها و هم‌چنین گسترش تکنیک‌ها و نگرش‌های تازه در این حوزه است.
وی هم‌چنین در مورد تفاوت این دوره از جشنواره با دوره‌های پیشین اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی این دوره این است که سعی کردیم تعامل خوبی با دانشگاهیان داشته باشیم و با بهره‌گیری از حضور اساتید دانشگاه در هیأت‌های انتخاب و داوری و همچنین اختصاص بخشی از جشنواره به پایان‌نامه‌های دانشجویی نگاه دانشگاهی را وارد حوزه انیمیشن کنیم.
وی افزود: نمایشگاهی نیز برای معرفی هنرهای معاصر مثل نقاشی و گرافیک که در پویانمایی دخیل هستند، برپا کرده‌ایم. هم‌چنین نشست‌های تخصصی با حضور اساتید، کارشناسان و متخصصان در موضوع‌های مربوطه را داریم، تا بتوانیم از خروجی این نشست‌ها مفاهیمی را در این حوزه ترویج دهیم.
حاجیان‌زاده ادامه داد: کار ویژه دیگری که انجام داده‌ایم مد نظر قرار دادن نگاه محتوایی به ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی در حوزه داوری علاوه بر نگاه به تکنیک‌های ساخت انیمیشن است.
وی در ادامه در مورد برنامه‌های حمایتی کانون از پویانمایی عنوان کرد: در راستای حمایت از آثار پویانمایی و خالقان این آثار هفت سالن در سطح شهر را به نمایش فیلم‌های جشنواره اختصاص داده‌ایم. همچنین به منظور معرفی و عرضه آثار پویانمایی به کسانی که خواهان این آثار هستند، هم‌زمان با جشنواره یک بازار ملی فیلم در حوزه پویانمایی راه‌اندازی کرده‌ایم.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مورد مقوله آموزش در کانون پرورش اظهار کرد: «پویانمایی یکی از مواردی است که در طول سال در 900 مرکز فرهنگی‌هنری کانون به کودکان و نوجوانانی که عضو این مراکز هستند، آموزش داده می‌شود و در نهایت جشنواره‌ای نیز تحت عنوان «فیلم کودک برای کودک» برگزار می‌شود تا علاقه‌مندان به این هنر تشویق ‌شوند تا در آینده به صورت حرفه‌ای فعالیت کنند.
گفتنی است نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 17 اسفند آغاز شده است و تا 21 اسفند در هفت سالن ادامه دارد.