ارتقای کیفی آثار دانشجویی در جشنواره نهم مشهود است

یک کارگردان جوان شرکت‌کننده در نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران معتقد است، در این دوره ارتباط دانشگاه‌ها با جشنواره زیاد شده و به‌نظر می‌رسد کیفیت کارهای دانشجویی ارتقا پیدا کرده‌است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هدی اثنی‌عشری که یکی از داوران دوره قبل جشنواره پویانمایی بوده، در روز اول جشنواره گفت: امسال بیش‌تر درگیر کارهای پشت صحنه جشنواره بودم و تا نیمه روز نخست فقط چند فیلم از بخش بین‌الملل و یکی از آثار بخش‌های ملی را دیدم، با این حال به نظر می‌رسد کارهای بین‌الملل در سطح بسیار خوبی هستند و در بخش مسابقه سینمای ایران هم 3 اثر خیلی خوب را دیدم. تا این‌جا کیفیت کارها به‌نظرم متوسط رو به بالاست. همچنین در فهرست آثار بین‌المللی امسال، انیمیشن «سد نگه دار» را داریم که نامزد جایزه اسکار است.
این کارگردان پویانمایی افزود: این‌طور که از برنامه‌ریزی جشنواره نهم به ‌نظر می‌رسد ارتباط دانشگاه‌ها با جشنواره زیاد شده‌است. البته تصمیم درستی است. چرا که اکثر کارهایی که در دوره قبل جایزه گرفتند کارهای دانشجویی بودند. سطح کیفی آثار دانشجویی آن‌قدر ارتقا پیدا کرده ‌بود که توانستند جایزه بگیرند. نگاهی به بخش پایان‌نامه‌های برتر و نقد و بررسی کارهای دانشجویی نشان‌ می‌دهد که کیفیت کارهای دانشجویی ارتقا پیدا کرده و این تغییر در جشنواره بسیار مشهود است.
هدی اثنی‌عشری، متولد 1356 تهران، فارغ‌التحصیل رشته انیمیشن از دانشگاه تربیت مدرس است، وی دانش‌آموخته دوره یک‌ساله انیمیشن در مدرسه ملی فیلم لهستان است. انیماتور انیمیشن کوتاه «دنی بوی» به کارگردانی مارک اسکروبتسکی و انیماتور و هنرمند گروه دکور انیمیشن بلند «ماشین پرنده» به تهیه‌کنندگی برک تورو فیلمز. ساخت چند اثر کوتاه تجربی در مقام کارگردان و مشارکت در ساخت آثار کوتاه انیمیشن از دیگر فعالیت‌های اوست. عضویت در هیأت انتخاب هشتمین دوره جشنواره پویانمایی تهران و داوری جشنواره انیمیشن باغ کودکی از دیگر فعالیت‌های اوست.
گفتنی است نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران  از 17 اسفند آغاز شده است و تا 21 اسفند در هفت سالن ادامه دارد.