کد خبر: 241139
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
«بزغاله‌های ابری» در جشنواره فیلم سوئد نمایش داده شد

پویانمایی «بزغاله‌های ابری» به کارگردانی حمید کریمیان در سی و دومین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان بوف سوئد، ششمین حضور بین‌المللی خود را تجربه کرد.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این اثر به همراه چهار فیلم دیگر از کشورهای بلژیک، نروژ، اسلواکی و آلمان در بخش غیرمسابقه‌ای فیلم کوتاه این جشنواره در یک برنامه 35 دقیقه‌ای برای کودکان پیش دبستانی نمایش داده شد.
جشنواره بین‌المللی بوف از سال 1984 با هدف به نمایش در آمدن فیلم‌های خوب برای کودکان و نوجوانان و همچنین بزرگ‌سالان در شهر مالمو کشور سوئد برگزار می‌شود.
بر اساس این خبر، این جشنواره که محل دیدار هنرمندان حوزه فیلم کودکان و نوجوانان است، تلاش می‌کند شرایط اکران فیلم‌هایی که در جشنواره‌ها و مجامع بین‌المللی اروپا و جهان فرصت نمایش پیدا نکرده‌اند را فراهم سازد.
این فیلم که از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، در اسفند ماه سال گذشته، تندیس طلایی بهترین فیلم با موضوع کودک و نوجوان همراه با جایزه نقدی نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران را به خاطر رویکرد هوشمندانه و موفق در خلق داستان کودکانه و زیبا با تعامل خیال‌انگیز تصویرگری و موسیقی، از آن خود کرد.