دوازدهمین جشنواره‌ی مطبوعات کودک و نوجوان با موضوع ویژه محیط زیست فراخوان داد

با انتشار فراخوان دوازدهمین جشنواره‌ی مطبوعات کودک و نوجوان بخش ویژه‌ای به «محیط زیست در مطبوعات» اختصاص یافته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این بخش با نگاه ویژه به مساله با اهمیت محیط زیست، مطالب منتشر شده در این مطبوعات را در کنار 15 بخش دیگر جشنواره به صورت جداگانه مورد ارزیابی و داوری قرار می‌دهد.
دبیرخانه جشنواره با انتشار این فراخوان از مدیران مسوول، سردبیران نشریات کودک و نوجوان، نویسندگان، شاعران، تصویرگران، خبرنگاران و عکاسان فعال در حوزه ادبیات کودک و نوجوان دعوت کرده است تا آثار منتشر شده خود در مطبوعات را طی سال‌های 1392 و 1393 در اختیار این دبیرخانه قرار بدهند.
جشنواره دوازدهم قرار است زمستان سال 1394 در تهران برگزار شود و آثار در 15 بخش جداگانه و یک بخش ویژه محیط زیست مورد داوری قرار بگیرد.
بر اساس این فراخوان علاوه بر بخش ویژه، آثار مطبوعات کودک در بخش‌های تیتر، خبر، گفت‌وگو، سرمقاله، یادداشت و مقاله، گزارش، طنز مطبوعاتی، کاریکاتور، کمیک استریپ، گرافیک مطبوعاتی ( طراحی جلد، صفحه‌آرایی و تصویرگری)، عکس، داستان تألیف ( کودک و نوجوان)، شعر ( کودک و نوجوان)، آثار مخاطبان ( نهایت سن نویسنده یا شاعر 18 سال تمام، در زمان چاپ اثر در نشریه) و انتخاب نشریه‌ی برتر از نگاه کودکان و نوجوانان داوری می‌شود.
دبیرخانه جشنواره از تمامی دست‌اندرکاران فعال در این حوزه دعوت کرده است تا سه نسخه از آثار خود ( مدیران مسوول یا سردبیران نشریه، یک نسخه از هر شماره به همراه لوح فشرده آن با پسوند PDF یا سه نسخه از هر شماره‌ی نشریه) را که طی سال‌های 1392 و 1393 در نشریات رسمی ویژه کودکان و نوجوانان منتشر شده‌ است، در نهایت تا پایان ساعت اداری شنبه نهم خرداد 1394، به این دبیرخانه‌ ارسال کنند.
نشانی دبیرخانه دوازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان نیز تهران، خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان شهید خالد اسلامبولی، شماره 26، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، واحد انتشارات، اعلام شده است.
در همین حال بر اساس این فراخوان، تیترها و آثاری که نام پدیدآورنده به صراحت در نشریه ذکر نشده یا با نام مستعار منتشر شده‌ است، در صورتی که به مرحله نهایی راه یابد، با موافقت کتبی نام پدیدآورنده از سوی مدیر مسوول یا سردبیر نشریه، مود بررسی قرار می‌گیرد.
همچنین شماره تلفن 88703660 در تهران  یا پست الکترونیکی jashnvarehmatboat@kanoonparvaresh.com  برای کسب اطلاعات بیشتر در نظر گرفته است.