برنامه‌ریزی برای هفته ملی کودک آغاز شد

نشست برنامه‌ریزی برای بزرگ‌داشت هفته‌ی ملی کودک با حضور نمایندگان سازمان‌های فعال در این حوزه به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست ابتدا علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون و رییس دبیرخانه هفته ملی کودک، در بیان اهمیت و اهداف این رویداد مهم گفت: از 15 تا 22 مهر که به عنوان هفته‌ی ملی کودک تعیین شده فرصت مناسبی است تا  با انجام انبوهی از فعالیت‌ها و برنامه‌های گسترده به بسیاری از نیازهای کودکان امروز در کشور که مورد غفلت واقع شده پرداخته شود.
وی افزود باید تلاش کنیم از این فرصت پیش‌رو برای جلب توجه افکار عمومی و مسوولان به نیازها و مسایلی از قبیل: شادی و نشاط، امنیت، تربیت، سلامت و سبک زندگی کودکان بیشترین بهره را ببریم.
مدیرعامل کانون هم‌چنین ارتباط، هم‌گرایی و هم‌افزایی میان نهادها و سازمان‌های مرتبط و فعال حوزه کودک و نوجوان را برای توجه بیشتر به مسایل این قشر از جامعه در تمام طول سال از دیگر اهداف برگزاری هفته‌ملی و روزجهانی کودک دانست.
حاجیان‌زاده با اشاره به واگذاری دبیرخانه دایمی این رویداد به کانون از سوی شورای سیاست‌گذاری هفته‌ملی کودک به ریاست وزیر آموزش و پرورش در سال گذشته، هدف از برپایی این نشست را تهیه و تدوین پیش‌نویس برنامه‌های اجرایی و فعالیت‌های هر بخش عنوان کرد.
در ادامه دکتر محمدعلی شامانی معاون فرهنگی کانون و دبیر علمی و فرهنگی کمیته بزرگ‌داشت هفته ملی کودک با ارایه گزارشی در قالب پاورپوینت برنامه‌ها و اهداف پیش‌بینی شده از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برای بررسی و تایید نهایی ارایه کرد.
در این گزارش شعار پیشنهادی کانون و موضوع‌هایی از قبیل حمایت معنوی از کودکان، توجه به نیازهای فرهنگی و اجتماعی، جلب توجه بیشتر خانواده‌ها و افکار عمومی به خواسته‌ها و مسایل این گروه و فراهم‌سازی زمینه هم‌گرایی میان سازمان‌ها از جمله اهداف پیش‌بینی شده بود.
هم‌چنین نام‌گذاری روزهای هفته ملی کودک و پرداختن به مسایلی مانند آن‌چه امروز در کشورهایی نظیر سوریه و عراق و دیگر کشورها برای کودکان اتفاق افتاده و محافظت از بچه‌ها در برابر رسانه‌های پیشرفته و فضای مجازی و فراهم کردن زمینه نشاط و بروز خلاقیت‌های این قشر از جامعه، دیگر برنامه‌های ارایه شده در این گزارش بود.
شامانی برپایی نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان حوزه کودک و نوجوان، دعوت از مسوولان ارشد نظام در روز 16 مهر امسال، برپایی نمایشگاه‌هایی با هدف معرفی سرزمین و پیشینه فرهنگی، فعالیت‌ها، خدمات و دست‌آوردهای سازمان‌ها و نهادهای فعال در این حوزه، حضور در مراکز درمانی، کانون‌های اصلاح و تربیت، شیرخوارگاه‌ها و سایر فضاهای نگهداری کودکان، راه‌اندازی قطار و اتوبوس شادی در سطح شهر و برپایی جشن‌هایی در فضاهای عمومی شهر را نیز از برنامه‌های پیش‌بینی شده عنوان کرد.
بر همین اساس در ادامه نمایندگان سازمان‌های حاضر در این نشست نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرهای خود در مورد برنامه‌های پیش‌بینی شده پرداختند که در پایان قرار شد پیش‌نویس تدوین شده برای تمامی سازمان‌های عضو کمیته بزرگ‌داشت هفته‌ملی کودک ارسال شود تا با بررسی بیشتر و جمع‌آوری دیدگاه‌های کارشناسان هر سازمان در نشست بعدی - که به زودی برگزار خواهد شد - به جمع‌بندی برسد.
گفتنی است در این نشست معاون  توسعه و منابع مالی، معاون تولید، مشاور اجرایی مدیرعامل، مدیر دفتر مرکزی حراست و سرپرست اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون و نمایندگانی از ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان بهزیستی، پلیس راهور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ(فاتب)، امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، مرجع ملی حقوق کودک، سازمان تبلیغات اسلامی، و مدیر  گروه کودک شبکه 2 سیما حضور داشتند و نظرات و دیدگاه‌های خود را در مورد بخش‌های مختلف بیان کردند.
اولین نشست شورای هماهنگی برنامه‌های هفته ملی کودک صبح روز 7 مرداد94 در ساختمان شهید ملک شامران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
جشن‌های هفته‌ی ملی کودک امسال از 15 تا 21 مهر در سراسر کشور برگزار می‌شود. 

برچسب‌ها