«باز بازی» طرحی برای بازی کودکان سرطانی

گروه سلامت و هنر، این روزها و در حاشیه برگزاری اولین جشنواره و نمایشگاه اسباب‌بازی در قالب طرحی به نام «باز بازی» در حال جمع‌آوری عروسک برای کودکان بیمارستانی است. این گروه از دوسال قبل بازی و سرگرمی را به بیمارستان‌ها برده است تا کودکان صعب‌العلاج سرطانی بتوانند ساعات مفرحی را در بیمارستان طبی کودکان تجربه کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حاشیه‌ی نمایشگاه اسباب‌بازی غرفه‌ی « باز بازی» پذیرای خردسالان، کودکان و والدینی است که تصمیم گرفته‌اند اسباب‌بازی‌های دست دوم خود را به‌ اتاق‌های بازی بیمارستان‌ها اهدا کنند.
در سومین روز از فعالیت این غرفه فرناز گنجی غرفه‌دار این گروه استقبال عموم را خوب دانست و گفت: «گروه سلامت و هنر دو سال است که فعالیت خود را آغاز کرده. این گروه به سرپرستی دکتر نیما رضایی تشکیل شده و در دو گروه« سلامت و هنر» و «رنگین‌کمان» فعالیت می‌کند. گروه رنگین‌کمان هر جمعه با کودکان بازی می‌کنند. پس از مدتی تحقیق درباره‌ی بیمارستان‌ها متوجه شدیم که هیچ کدام اتاقی برای بازی ندارند و کودکان بیمار فرصت سرگرمی را از دست می‌دهند، پس در اولین اقدام جمع‌آوری اسباب بازی را مد نظر قرار دادیم.»
گنجی در توضیحی درباره‌ی سایر فعالیت‌های این گروه گفت:« ما در حال جذب داوطلب برای تداوم طرح بازی در دیگر بیمارستان‌ها هستیم و همواره فعالیت‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنیم.»
او اشاره‌ای به ساختی مستند از بازی بیماران سرطانی و بازیکنان تیم پیروزی داشت که در قالب مستندی منتشر و به نفع این کودکان به فروش رسید.
وی با اشاره به نیازهای کودکان بستری ادامه داد: «این اولین بار است که ما به جمع‌آوری اسباب‌بازی‌‌ها پرداخته‌ایم. اما با بررسی آماری می‌دانیم که کودکان نیازمند توجه بیشتری هستند. قرار است اسباب‌بازی‌های اهدایی در این چند روز دسته‌بندی شده، ضد‌عفونی شوند و بنابر نیاز بیمارستان‌ها اهدا شوند. بنابراین ما برای ادامه‌ی این طرح امیدواریم که خانواده‌ها پس از این نمایشگاه نیز حمایت خود را ادامه دهند.»
این گروه هم‌چنین طی فراخوانی از کودکان و نوجوانان زیر 18 سال که تجربه‌ی بستری شدن در بیمارستان را داشته‌اند خواسته است با ارسال نقاشی به «اولین جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان بیمار» در حمایت از کودکان بیمار بکوشند.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا شرکت در جشنواره‌ی نقاشی می‌توانند به آدرس‌ www.healt-art.tums.ac.ir یا اینستاگرام گروه به نشانی @heart.usern زیر مراجعه کنند.