توفیق زیارت حرم حضرت معصومه (س) و آشنایی با مراکز قرآنی کودک و نوجوان قم

کانون استان تهران، اردوی زیارتی و کاری قم و جمکران را سه‌شنبه (3شهریور) با حضور اعضای شورای فرهنگی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، این اردو با هدف زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران و آشنایی با مجموعه فعالیت برخی مراکز قرآنی کودک ونوجوان استان قم برای تعامل بیشتر در پی تاسیس مرکز ویژه «قرآن و عترت» به مناسبت دهه کرامت و شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد.
 
گفتنی است، حاضران در این سفر معنوی از موسسه فرهنگی هنری «بوی سیب حسینی» دیدن کردند و سخنان حجت الاسلام محسن حسینیان مسوول این موسسه را شنیدند.
 
حجت الاسلام محسنیان درباره فعالیت‌ها آماری ارائه داد و افزود: این مرکز که 10 -15 سال است راه‌اندازی شده در گذشته در مسجد و پایگاه‌ها برنامه داشت. مرکز برای پسران فعالیت دارد و تلاش داریم از سنین پایین با بچه‌ها کار کنیم تا این جوانه‌ها رشد سالمی داشته باشند. قدرت انتخاب آن‌ها بالا برود و راه‌های درست را برگزینند.
 
در ادامه فیلمی از فعالیت‌های این موسسه پخش شد. سپس کارشناسان کانون با طرح پرسش با حجت الاسلام محسنیان به گفت‌وگو نشستند.
 
در این اردوی زیارتی بازید از مرکز «تربیت مربی کودک و نوجوانان» نیز گنجانده شده بود. مدیریت این مرکز که زیرمجموعه دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم به شمار می‌آید به عهده حجت الاسلام محمدحسین راستگو است.
 
در این دیدارحجت الاسلام حسین حقیقت حضور داشت و وظیفه اصلی این مرکز را آموزش مبلغان برای رفتن به سمت مخاطب دانست و تصریح کرد: حضور در مسجد، حسینیه، پارک، زندان، کانون اصلاح و تربیت و چهره به چهره شدن با مخاطبان وظیفه طلبه‌های فاضل این مرکز که کار تبلیغات دین را انجام می‌دهند است.
 
وی گزارشی اجمالی از برنامه‌های مرکز تربیت مربی کودک ونوجوانان ارائه کرد و گفت: 36 دوره آموزشی با دید حوزوی برای مربیان در این مکان برگزار می‌شود. روانشناسی کودک ونوجوان، تکنولوزی آموزشی، بازی‌های گروهی، مسابقات فرهنگی، سواد رسانه‌ای، طراحی و نقاشی و ادبیات از جمله عناوینی آموزشی مرکز است. مربیان پس از گذراندن دوره آموزشی به شکل‌های گوناگون با سایر نهادها همکاری می‌کنند.
 
حجت الاسلام حقیقت از دوره آموزشی ویژه خردسالان با همکاری آموزش و پرورش گفت و توضیح داد: در این پروژه به سمت تولید محتوا در حرکتیم. تاکنون چند جلد کتاب نیز در این زمینه منتشر شده است.
 
وی از تعامل و همکاری با کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نیز به نیکی یاد کرد.
 
در ادامه برخی روش‌های آموزشی که در این مرکز برای مربیان برگزار می‌شود از سوی حجت الاسلام حقیقت به اجرا درآمد.
 
همچنین کارشناس مسوول فرهنگی، ادبی و هنری کانون استان تهران درباره فعالیت‌های واحدهای خود توضیحاتی ارایه دادند.
 
گفتنی است، رضا قمرزاده، مدیرکل کانون استان تهران و مشاورمدیرعامل نیز درباره ویژگی‌های حضرت معصومه (س) و معجزات این بانو سخن گفتند.
 
براساس این خبر، هیاتی از فرمانداری با حضور مشاوراموربانوان فرماندار تهران و جمعی از کارشناسان فرمانداری در این زیارت همراه اعضای شورای فرهنگی بودند.