نمایش فیلم‌های کانون برای چهار ساله‌های کانادا

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کاروسل، ریموسکی کانادا با برپایی برنامه ‌ویژه‌ای هفت عنوان از انیمیشن‌های کانون را برای کودکان به نمایش گذاشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فیلم‌های «بزغاله‌های ابری» به کارگردانی حمید کریمیان، «داستان زندگی پرثمر و افتخار آمیز مداد قرمز» به کارگردانی علیرضا چیتایی، «ماه مهربان» نازنین سبحان سربندی، «بارون میاد جرجر» مهین جواهریان، «گنجشک و پنبه دانه» سید مرتضی احدی، «ماهی رنگین کمان» فرخنده ترابی و «زمین بازی بابوش» نورالدین زرین کلک هفت عنوان فیلمی است که در این ویژه برنامه آموزشی برای کودکان چهار ساله به بالا به مدت 5 روز به نمایش در آمد.
این فیلم‌ها طی سال‌های بیش از 4 دهه گذشته در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده است.
جشنواره بین‌المللی فیلم کاروسل‌ریموسکی یک جشنواره با سابقه برای کودکان و نوجوانان است که از 30 سال پیش نیز به معرفی سینمای ایران و کانون پرداخته است.
این جشنواره سالانه با هدف ارتقای سطح دانش سینمایی کودکان و نوجوانان 4 تا 7 ساله، امسال در روزهای ا تا 5 مهر 1394 در شهر ریموسکی کشور کانادا برگزار شد.
در دوره‌های پیشین این رویداد هنری نیز فیلم‌های «بهادر»، «گل و پرنده و خورشید» و «مادر بزرگ و پرنده» در بخش مسابقه نمایش داده شد.
این درحالی است که امسال مرغک، نشان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کاتالوگ و سایت این جشنواره خودنمایی می‌کند.