کتاب «سگ‌سانان و کفتارها» در صدر فهرست «لاک‌پشت‌های پرنده» قرار گرفت

«سگ‌سانان و کفتارها» نوشته علی گلشن با دریافت 6 لاک‌پشت در صدر فهرست برترین‌ کتاب‌های منتشر شده در سال 93 چهاردهمین جشن امضای «لاک پشت پرنده» قرار گرفت و نام 16 اثر دیگر کانون نیز در این مجموعه دیده می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، طراحی و صفحه‌آرایی این اثر را نیز مسعود ناصری دریایی،  برعهده داشته است.
بر اساس این خبر، کتاب «قصه‌های کوتی کوتی» (سرما نخوری کوتی‌کوتی، دنیا را بلرزان کوتی‌کوتی) نوشته فرهاد حسن‌زاده و به تصویرگری هدی حدادی در بخش 5 لاک‌پشت این فهرست معرفی شد.
هم‌چنین، در بخش 4 لاک‌پشت، کتاب‌های «تا سه می‌شمرم» نوشته و تصویرگر امیل ژادول و مترجم کلر ژوبرت، «بچه‌های کشتی رافائل» نوشته محمدرضا مرزوقی و ویراستار مرضیه طلوع اصل، «ژینژانبر، مرغ نوروزی» نوشته مرجان فولادوند و تصویرگر آلن بایاش، «سارای مهربان» نویسنده و تصویرگر آناهیتا تیموریان، «صدای بال لک لک‌ها» سروده مریم اسلامی و تصویرگر سحر حقگو در این فهرست قرار گرفت.
در این میان، در بخش 3 لاک‌پشت، کتاب‌های «لی‌لی‌زی، بیا بازی» نوشته سوسن طاقدیس و به تصویرگری ساناز شفقی، «من کمکت می کنم» طراح و نویسنده پریسا یاورزاده و تصویرگر گل‌رخ محتاج‌الفضل، «وای! نه» نویسنده و طراح کلر ژوبرت، «باغ بزرگ قدیمی متروک» اثر احمدرضا احمدی- تصویرگر حسن عامه‌کن و طراح گرافیک کوروش پارسانژاد، «بادهای پاییزی، بادهای بهاری و دو کبوتر» نویسنده احمدرضا احمدی، تصویرگر ناهید کاظمی و طراح گرافیک کوروش پارسانژاد، قرار گرفته‌اند.
هم‌چنین از دیگر آثاری که در بخش 3 لاک‌پشت این فهرست به چشم می‌خورد؛ کتاب‌های «خواهرم پرنده شد» (مجموعه شعر برای کودکان غزه) به کوشش بابک نیک‌طلب و تصویرگران حدیثه قربان و عاطفه ملکی‌جو، «دامادی آقا کلاغه» شاعر مریم اسلامی و تصویرگر شیوا کرم‌زاده، مجموعه «اسم من ...»(اسم من مثلث، اسم من مربع، اسم من دایره) نویسنده و تصویرگر ناهید عسگری، «مسابقه دات‌کام» نویسنده حسین بکایی و «یک قوری پر از قور» شاعر مریم هاشم‌پور و تصویرگر مانلی منوچهری هستند.
بر این اساس، جایزه لاک پشت پرنده که طی سه سال گذشته اقدام به انتشار فهرست برترین کتاب‌های کودک و نوجوان کرده، فهرستی از برترین کتاب‌های منتشر شده در سال 93 را نیز رونمایی کرد.
چهاردهمین جشن امضای «لاک پشت پرنده» روز 20 مهر در شهر کتاب مرکزی برگزار شد.