فیلم مومو جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره انیمست را دریافت کرد

تندیس و دیپلم افتخار دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمست کشور رومانی به پویانمایی «مومو» به کارگردانی رسول زرین و هادی طبسی از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعلق گرفت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این جشنواره که از10 تا 19مهر 94 در شهر بخارست کشور رومانی برگزار شد پویانمایی پنج دقیقه‌ای «مومو» به همراه فیلم‌هایی از کشورهای اسپانیا، روسیه، فرانسه، بلژیک، انگلستان، آلمان، کرواسی، جمهوری چک، کانادا، پرتغال، آمریکا، اسلوانی، سوئیس، لهستان و لیتوانی به نمایش درآمد.
فیلم «مومو» داستان مرد غارنشینی را روایت می‌کند که موهای انبوهی دارد. وی هر روز برای ورود و خروج به غار محل زندگی‌اش با مشکل مواجه می‌شود و تصمیم می‌گیرد که موهایش را ببرد، اما ناگهان حوادثی برایش رخ می‌دهد که موهایش باعث رهانیدن او از خطرها می‌شود. وی در پایان تصمیم می‌گیرد که با بزرگ کردن دهانه غار مشکل هر روزه ‌اش را بر طرف کند. 
بر اساس این گزارش در بخش مسابقه‌ی انیمیشن کوتاه کودکانه (Minimest) این جشنواره بین‌المللی، فیلم‌های پرجایزه از سراسر دنیا به منظور نمایش برای علاقه‌مندان انیمیشن جهان انتخاب شد.
برپایی کارگاه‌های آموزشی انیمیشن به منظور برانگیختن کنجکاوی کودکان و نوجوانان، کشف رمز و رازهای فیلم‌ها، تقویت قوه تخیل بچه‌ها و بهره‌گیری از داستان‌ها در زندگی روزمره از بخش‌های جذاب این جشنواره بود.

برچسب‌ها