اجرای نمایش‌های «ترافیکی» در 1هزار و 700 مدرسه‌ی پایتخت

مرکز تولید تئاتر کانون ‍‍‍‍‍‍‍‍پرورش فکری در 1هزار و 700 مدرسه‌ی ابتدایی تهران 14 نمایش با موضوع فرهنگ «ترافیک» را به نمایش گذاشته است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش‌ها با هدف افزایش نظم و انضباط در زندگی شهری در قالب نمایش‌های آموزشی در مدارس تهران، در دو بخش «دانش‌آموز در نقش عابر پیاده» و «دانش‌آموز در نقش سرنشین خودرو» در حال اجراست.
بر همین اساس در مجموع 4هزار و 400 نمایش آموزشی با عنوان‌های «به دنبال نشانه‌ها» به کارگردانی آرش صادقیان، «پلیس فضایی» اثر زهرا مریدی، «ترافیکو»ی امیررضا توکلی، «جعبه جادویی» فریبا دلیری، «خانه دوست کجاست؟» کاری از میثم یوسفی، «خط و چراغِ» مسعود پورجمشید و «دلقکی در شهر» به کارگردانی محمد زلفی‌گل در مدارس به نمایش گذاشته شده است.
در عین حال «دنیای خیالی پارمیدا» کاری از میترا شجاعی، «دو شخصیت در جستجو» به کارگردانی مریم تقی‌زاده، «سفر در بازی ترافیکی» اثر علیرضا دری، «فرار پاها» حسین چراغی، «گل باقالی جریمه می‌شود» اثری از بهناز مهدی‌خواه، «مبارک به مدرسه می‌رود» به کارگردانی هادی شیرمحمدی و «مبارک سر به هوا»ی داود بختیاری از دیگر نمایش‌های ترافیکی به شمار می‌روند.
انتقال مفاهیم ترافیکی همچون عبور از خط‌کشی عابر پیاده، استفاده از پل عابر پیاده، توجه به چراغ عابر پیاده، چگونگی عبور صحیح از خیابان‌های یک طرفه و دوطرفه و رعایت نکته‌های لازم در زمینه سوار شدن، نشستن و پیاده شدن دانش‌آموزان از خودرو از دیگر اهداف این نمایش‌ها است.
بر اساس این گزارش، نمایش‌های ترافیکی توسط حمید کرمی، حسن دادشکر، عادل بزدوده، زهره مسکنی و احسان واحدی بازبینی‌ شده‌اند.
بر همین اساس، از میان 96 متن نمایشی ارسال شده به دبیرخانه‌ی آثار ترافیک، حدود 53 اثر به مرحله‌ی بازبینی رسید که در پایان برای 14 اثر نمایشی مجوز اجرا صادر شد.
اجرای این نمایش‌ها با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران از روز 6 دی در مدارس ابتدایی مناطق 22 گانه‌ی تهران بزرگ آغاز شده است.