مرکز تخصصی سفال کانون هرمزگان راه‌اندازی شد

مرکز تخصصی سفال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با دهه مبارک فجر در مرکز شماره چهار بندرعباس راه‌اندازی شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در آیین آغاز به کار این مرکز معاون فرماندار بندرعباس گفت: سفال‌گری یکی از هنرهای نخستین است که انسان به آن پرداخت.
وی ضمن تبریک دهه مبارک فجر و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب و قدردانی از تلاش کانون در این زمینه، افزود: سفال‌گری جزو اولین کارهایی است که از ابتدای خلقت با زندگی انسان عجین شده بود و انسان‌های نخستین نیز وسایل اولیه‌ی زندگی خود را با گل می‌ساختند.
وی آثار باستانی باقی مانده از کارهای سفالی را حاصل کار هنرمندانی دانست که در گذشته با گل اشکال مختلفی را می‌ساختند و در زندگی روزمره‌ی خود به کار می‌بردند.
معاون فرماندار راه‌اندازی مراکز تخصصی سفال را حرکتی فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد: تلاش برای آینده کودکان و نوجوانان این مرز و بوم یکی از بهترین حرکت‌ها برای زنده نگه‌داشتن فرهنگ جامعه است.
وی در پایان حمایت مجموعه‌ی استانداری و فرمانداری را از حرکت‌های فرهنگی اعلام و اظهار امیدواری کرد افتتاح این مرکز باعث شکوفایی استعدادهای کودکان  و نوجوانان علاقه‌مند در این زمینه باشد.
مرکز تخصصی سفال کانون بندرعباس با هزینه‌ای بالغ بر 880 میلیون ریال مناسب‌سازی شده و دارای هشت دستگاه چرخ سفال، اتاق پخت، کتاب‌خانهی تخصصی سفال، یک دستگاه کوره پخت و یک دستگاه کوره بدنه و لعاب‌های تخصصی است و مربیان ‌آن دوره‌های آموزش تخصصی این حوزه را سپری کرده‌اند.
آیین گشایش مرکز تخصصی سفال با حضور معاون فرماندار، مدیرکل کانون، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان و مسوولان استانی، صبح روز 20 بهمن94 در مرکز شماره 4 کانون بندرعباس برگزارشد.