کد خبر: 253457
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
مستند «حرکت در سکوت» برگزیده کارگاه آزاد کیمیایی

مستند «حرکت در سکوت» به کارگردانی سیدحمید میرحسینی، دیپلم افتخار تحقیق و پژوهش در بخش مستند هفتمین جشنواره فیلم کارگاه آزاد کیمیایی را از آن خود کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این اثر که در رقابت با 97 عنوان فیلم این موفقیت را به دست آورده است، زندگی پرفراز و نشیب زنده‌یاد استاد وجیه‌الله فردمقدم یکی از بزرگ‌ترین پیشگامان انیمیشن ایران را روایت می‌کند که بعد از دو سال تحقیق و پژوهش تولید شده است.
استاد فردمقدم انیمیشن‌هایی همچون «مزاحم‌ها»، «تقلید»، «بازگشت»، «لالایی عاشورا»، «لی‌لی لی‌لی حوضک» را تولید کرده است و جوایز متعددی در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی مانند جشنواره‌های چکسلواکی، پرتغال، پویانمایی تهران، فیلم رشد و فیلم فجر بدست آورده است.
در فیلم «حرکت در سکوت» هنرمندان عرصه‌ انیمیشن و سینمای کودک و نوجوان مانند عبدالله علیمراد (انیماتور) پرویز کلانتری( نقاش)، نازنین سبحان‌سربندی( انیماتور)، مهین جواهریان( انیماتور)، هادی یقین‌لو( انیماتور) و محمدرضا کریمی‌صارمی (دبیر جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران) درباره‌ی این شخصیت هنری اظهار نظر می‌کنند.
هم‌چنین، علی‌ گنج‌کریمی تهیه‌کنندگی، محسن حموله مجری طرح، محمد مجلل مدیر تصویربرداری، علی‌رضا رازانی راوی، سمیرا شیخ‌مظفری مدیر تولید و طراح پوستر و حسام جعفری موسیقی این فیلم را بر عهده داشته‌اند.
بر این اساس، جمال دهقان به عنوان صدابردار، همایون هاشمی به عنوان دستیار کارگردان و احسان حشمتی به عنوان صداگذار و میکس صدا در این مجموعه تلاش کرده‌اند.
مستند «حرکت در سکوت» پیش از این در بخش مسابقه جشنواره بین‌الملل مستند ایران «حقیقت» حضور داشته و در جشنواره فیلم «آفتاب» توانسته عنوان بهترین مستند را بدست آورد.
هفتمین جشنواره کارگاه آزاد فیلم‌سازی مسعود کیمیایی چهارشنبه شب 12 اسفند با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.