نقش حراست را درونی کنید

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کارکنان حفاظت فیزیکی کانون توصیه کرد برای تعریف نقش حساس حراست در درون خود تلاش کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فریدون واحدی در آیین تجلیل از کارکنان حفاظت فیزیکی کانون تهران با تاکید بر این موضوع گفت: اگر بتوانیم این نقش مهم را ابتدا در درون خودمان تعریف کنیم می توانیم با اعمال، رفتار و مراقبت‌های خود، آن را به دیگران نیز اثبات کنیم.
وی با بیان این‌که نقش حراست و حفاظت فیزیکی در هر سازمانی تعیین‌کننده و از مشاغل حساس است افزود: رفتار و منش کارکنان حفاظت فیزیکی - که به نوعی نقش ویترین سازمان را دارند - باید به گونه‌ای باشد که زمانی که فردی از در ورودی وارد می‌شود حس این‌که افرادی وظیفه‌شناس، مومن و متعهد در مجموعه فعالیت دارند در او ایجاد شود.
معاون توسعه و مدیریت منابع با اشاره به این که نگاه مسوولان ارشد کانون این است که هرچه به نیروی انسانی شاغل در مجموعه بها داده شود به کل سازمان ارزش و بها داده شده است، یادآور شد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت با حمایت‌های مادی و معنوی ضمن حفظ کرامت افراد، امنیت فضای درونی و بیرونی سازمان نیز تقویت شود.
وی ضمن قدردانی از تلاش و همراهی حراست و کارکنان حفاظت فیزیکی در برگزاری رویداد‌های ملی، بین‌المللی و مراقبت از تاسیسات و اماکن کانون در تمام ساعات شبانه‌روز، خاطر نشان کرد: وظیفه‌ی شرعی، اداری و انسانی خود می‌دانیم در حد امکان زمینه‌ی امنیت شغلی و روانی لازم برای کارکنان این حوزه را فراهم کنیم.
در ابتدای این‌آیین هم‌چنین محمدصالح مذنبی مدیرکل دفترمرکزی حراست کانون نیز ضمن ارایه گزارشی از مهم‌ترین برنامه‌ها و فعالیت‌های این حوزه گفت: بیش از 140 نفر در حوزه حفاظت فیزیکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور مشغول انجام وظیفه‌اند تا خانواده‌ها با آرامش خیال و اعتماد کامل فرزندان خود را به این مجموعه‌ی فرهنگی بیاورند.
وی ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیرعامل و معاونت توسعه و مدیریت منابع از حوزه حراست و حفاظت فیزیکی کانون افزود: در یک سال گذشته همواره تلاش شده تا در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف ملی و بین‌المللی با تشکیل کمیته‌های انتظامات و تشریفات، زمینه برگزاری بهتر رویدادها فراهم شود.
مذنبی با اشاره به حفاظت فیزیکی به عنوان یکی از ماموریت‌های اصلی حوزه حراست یادآور شد: با وجود کمبود نیروی انسانی و برخی مشکلات و سختی کار این حوزه با همراهی نیروهای زحمتکش این حوزه توانستیم به خوبی از تاسیسات و امکانات سازمان مراقبت کنیم و هم‌چنین با کنترل ورود و خروج کارکنان و مراجعه کنندگان در یک سال گذشته این ماموریت را به خوبی به انجام برسانیم.
در پایان این نشست که روز 26 اسفند در سالن کنفرانس دفتر مدیرعامل کانون برگزار شد از 42 نفر از کارکنان حفاظت فیزیکی کانون در تهران تجلیل شد.