کد خبر: 253912
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
درخشش دو نمایش کانون در جشن روز جهانی تئاتر

نمایش «ژنرال‌ها» و «نوازنده‌ای که ماه را می‌نواخت» از تولیدات مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشن روز جهانی تئاتر درخشیدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امیرمشهدی عباس برای نویسندگی نمایش‌نامه «ژنرال‌ها» و مجید بوربور و حسین چراغی برای طراحی صحنه نمایش «نوازنده‌ای که ماه را می‌نواخت» از میان نمایش‌هایی که در سال 1394 بر روی صحنه مرکز تئاتر کانون رفت، تقدیر شد.
در این مراسم همچنین نشان ویژه تماشاگران به مریم کاظمی برای تولید و فعالیت مستمر در عرصه تئاتر کودک و نوجوان اهدا شد.
مریم کاظمی کارگردانی نمایش «ماه پیشونی» را به سفارش مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون برای سال جاری در دست تهیه دارد.
بر اساس این خبر، نمایش «ژنرال‌ها» داستان یک «نی‌نی» را تعریف می‌کند که وقتی در خانه تنها است، متوجه می‌شود که ژنرال‌هایی با زبان عجیب و غریب از راه می‌رسند. نی‌نی دوست دارد بازی کند، اما ژنرال‌ها در مسیر یک جنگ بزرگ هستند.
نمایش «نوازنده‌ای که ماه را می‌نواخت» نیز داستان نوازنده فقیری را روایت می‌کند که عاشق رود کوچک شهر است. نوازنده هر شب برای رود کوچکش ساز می‌زند تا این‌که در یکی از این شب‌ها او با پادشاه دریا روبرو شده و این سرآغاز تغییر در زندگی وی می‌شود.
جشن روز جهانی تئاتر روز یک‌شنبه 8 فروردین با حضور مسوولان و هنرمندان در تالار هنر برگزار شد.