مجسمه‌های مقوایی کانون به بازار اسباب‌بازی‌آمد

«مرغ عشق»، «ماشین گنج‌یاب» و «جوجه اردک» عنوان سه سرگرمی‌ فکری و آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به تازگی وارد بازار محصولات فرهنگی‌هنری شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این سرگرمی‌ها از مجموعه مجسمه‌های مقوایی است که با هدف آشنایی با روش‌های طراحی و افزایش مهارت و دقت در ساخت حجم‌ها از سوی مرکز سرگرمی‌های سازنده کانون تولید شده است.
«مرغ عشق»، «جوجه اردک» و «ماشین گنج‌یاب» که مناسب نوجوانان بالای 12 سال است از قطعات مقوایی، راهنمای ساخت و راهنمای علائم تشکیل شده است.
بر اساس این گزارش، طراحی گرافیک و بسته‌بندی این سرگرمی‌ها بر عهده معین صدقی، مدیریت و نظارت بر عهده امیرحسن سلام‌زاده و طراحی مجدد آن‌ها بر عهده طاهر گل‌کارزاده بوده است.
نوجوانان برای ساخت این سرگرمی‌ها به وسایلی همچون قیچی، چسب چوب، خط‌کش و یک خودکار تمام شده برای ایجاد خط تا خوردگی، نیاز دارند.
این سه سرگرمی‌ هر یک با شمارگان 6هزار عدد و «مرغ عشق» با قیمت 1900 تومان، «جوجه اردک» 2600 تومان و «ماشین گنج‌یاب» با قیمت 3500 تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
کودکان از ساختن کاردستی‌های متنوع لذت می‌برند. آن‌ها از راه درست کردن کاردستی‌ها، قابلیت‌های جدیدی از خود نشان می‌دهند. فعالیت‌های هنری و سازنده برای کودکان فرصت‌هایی فراهم می‌آورد که موجب تقویت مهارت‌های دستی ظریف، هماهنگی حرکات چشم و دست و پرورش قوه‌ی خلاقه‌ی آن‌ها می‌شود.
هنگام ساخت کاردستی، ارتباط کودک با ابزار و مواد مختلف بیش‌تر می‌شود. اغلب اوقات استفاده نکردن از قیچی و سایر ابزار به علت ترس از صدمه‌ی جسمی کودکان است. اما می‌توانید کودکان را با ارزش ابزار و نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح از آن‌ها آشنا کنید.
گفتنی است از مجموعه مجسمه‌های مقوایی 5 عنوان دیگر شامل «آکواریوم»، «ماشین مسابقه»، «فرفره»، «پازل حیوانات» و «خرگوش» نیز در حال بسته‌بندی است.