دو کتاب کانون در جشنواره ادبیات کودک شیراز برگزیده شد

کتاب‌های«قطار چهارشنبه» اثر منیره هاشمی و «یک قاچ هندوانه» از زهرا داوری به ترتیب رتبه اول و دوم بخش شعر چاپ‌شده نویسندگان ۱۸ سال به بالای جشنواره ملی ادبیات کودک شیراز را به‌خود اختصاص داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این دو کتاب از مجموعه «شعر نوجوان امروز» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.
بر اساس این گزارش مراسم پایانی دومین جشنواره ملی ادبیات کودک شیراز شامگاه ۶ اردیبهشت در تالار حافظ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با حضور نویسندگان، پدیدآورندگان و تصویرگران ادبیات کودک کشور برگزار شد.
بر همین اساس هیات داوران این دور متشکل از مصطفی رحماندوست و عرفان نظرآهاری از میان ٢٤٠ اثر رسیده به بخش شعر جشنواره، در بخش شعر چاپ شده نویسندگان ۱۸ سال به بالا، منیره هاشمی، زهرا داوری و خاتون حسنی، را به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم این بخش معرفی کردند.
در عین حال پیش از این نیز در آیین معرفی هنرمندان برگزیده‌ی چهار دهه فعالیت در قلمرو کتاب‌های تألیفی تصویری‌ و داستانی در ایران که به همت مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز برگزار شد، کورش پارسانژاد مدیر گرافیک کانون در بخش طراحی گرافیک دیپلم افتخار گرفت.
هم‌چنین در بخش مجموعه‌ها «کتاب‌های مرغک» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقدیرنامه گرفت و نویسندگان و تصویرگران کتاب‌های «داستان زندگی پرثمر و با افتخار مداد قرمز» اثر عباس کیارستمی و داریوش دیانتی، «دالّی» اثر مهدی معینی و زنده‌یاد پرویز کلانتری، «قصه‌ی پنیرک» اثر فاطمه ابطحی و سیاوش مظلومی‌پور نیز تجلیل شدند. 
در همین حال در بخش ناشران نیز تقدیرنامه‌ی ناشر برتر به انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نشر افق و نظر تعلق گرفت.