تقویت انگیزه مشارکت کودکان با اهدای کتاب به بیماران

تصویرگران کودک و نوجوان بر اهدای کتاب به بیماران کودک و نوجوان تاکید کردند و این کار را باعث تقویت انگیزه مشارکت کودکان و نوجوانان، دانستند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، احمد مقدسی تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان با حضور در غرفه‌ی گروه «سلامت و هنر» در ویژه‌برنامه «مهمانی مهر و نیایش» کانون در عین اهدای کتاب‌های خود گفت: این کار روحیه‌ کودکان بیمار را تقویت و رغبت آنان‌ را به کتاب‌خوانی بیشتر خواهد کرد.
این تصویرگر گفت: کودکانی که به دلایل مشکلات جسمی روی تخت خوابیده‌اند؛ می‌توانند با خواندن کتاب‌ها، اوقات فراغت خود را پر کنند و این کار می‌تواند در روند بهبود حال کودکان، نقش مهمی داشته باشد.
وی اجرای این طرح را اقدام خوبی دانست و با اظهار خوشحالی از مشارکت تصویرگران و نویسندگان در اهدای کتاب اظهار داشت: این ایده را باید گسترش داد تا بچه‌هایی که به کتاب دسترسی ندارند، این فرصت را پیدا کنند.
کیانا میرزایی تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان نیز در این برنامه گفت: این کار باعث مشارکت کودکان و نوجوانان و احساس همدلی آنان با یک‌دیگر خواهد شد و این حرکت مطلوبی، در زمینه اهدای کتاب است.
این تصویرگر با بیان این که شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های گروهی به نحو بهتری می‌توانند در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی اهدای کتاب به کودکان بستری در بیمارستان‌ها کمک کنند، افزود: راه‌یافتن کتاب به بیمارستان‌ها می‌تواند در روند بهبود حال کودکان و مأنوس شدن آنان به کتاب و کتاب‌خوانی نقش مهمی داشته باشد. ‏
ویژه برنامه «مهمانی مهر و نیایش» کانون از روز 26 خرداد کار خود را در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرده و تا 4 تیر ادامه دارد.