پایان 10 شب مهمانی مهر و نیایش در کانون

ویژه برنامه «مهمانی مهر و نیایش» کانون پرورش فکری پس از 10 شب، با حضور پرشور کودکان و نوجوانان به کار خود پایان داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این ویژه برنامه به مناسبت ماه مبارک رمضان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون به مدت 10 شب با برنامه‌های متنوع و آموزنده برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها همراه شد و مورد استقبال آنان نیز قرار گرفت.
حضور نویسندگان و تصویرگران کتاب‌های کتاب کودک و نوجوان و خانواده‌ها در کارزار «دوباره می‌خوانم» گروه سلامت و هنر و اهدای بیش از 23هزار جلد کتاب برای تجهیز و ساخت کتاب‌خانه بیمارستان‌های کودک از جمله برنامه‌هایی بود که با استقبال خوب مخاطبان روبرو شد.
انداختن سفره افطار در هر شب برای یک گروه از کودکان همچون ایتام، کودکان کار، بیماران و... با مشارکت انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد یکی از بخش‌های این مهمانی 10 روزه بود.
برپایی کارگاه‌های ادبی، ساخت عروسک، سفال، خوش‌نویسی، نقاشی، اوریگامی (کاغذ و تا)، نمایش خلاق، گام به گام تا اندیشه و آموزش ساخت فیلم پویانمایی با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه از جمله بخش‌های این مهمانی بود.
هم‌چنین کارگاه‌های معرفی مراکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بازی‌های خلاق، توسعه و ترویج کتاب‌خوانی، علمی، سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای، کانون در یک نگاه، بخش عرضه‌ی کتاب و محصولات فرهنگی کانون و غرفه‌هایی از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و گروه سلامت و هنر از دیگر بخش‌های ویژه‌برنامه‌ی مهمانی مهر و نیایش بود.
دو نمایش «رینارد روباهه» احمد تیموری و «گل ‌باقالی و روزه کله گنجشکی» بهناز مهدیخواه که به مخاطبان مفاهیم دینی و گذشت را آموزش می‌داد به صورت یک شب در میان در مرکز آفرینش‌ها بر روی صحنه رفت. 
جنگ شبانه در این 10 شب از ساعت 22 تا 23 با برنامه‌های متنوع و شاد برای کودکان و نوجوانان اجرا شد و مخاطبان زیادی را هم جذب کرد. 
نمایش فیلم‌های سینمایی کانون، هم‌خوانی قرآن، سخنرانی مذهبی، تواشیح و دیگر برنامه‌های شاد و سرگرم‌کننده با محتوای دینی و مذهبی برای خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان نیز در 10 شب پذیرای علاقه‌مندان بود.
اجرای مسابقه معماهای قرآنی، برنامه‌ی پرده‌خوانی، خاطره‌گویی بچه‌ها، اجرای موسیقی سنتی و قصه‌گویی مربیان کانون از جمله برنامه‌های این جنگ بود که مورد استقبال کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها قرار گرفت.
بر همین اساس در برخی از شب‌ها به دلیل استقبال بازدید کنندگان به ویژه کودکان و نوجوانان، ساعت نمایشگاه تا 12 شب تمدید شد.
ویژه‌برنامه‌های مهمانی مهر و نیایش از 26 خرداد تا 4 تیر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون واقع در تهران خیابان حجاب برگزار شد.