کسب پنج رتبه برای خبرنامه کانون از جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی

خبرنامه (نشریه داخلی) ‌اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پنج بخش یازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی تندیس و لوح تقدیر دریافت کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هیات داوران این جشنواره خبرنامه‌ی کانون را در دو بخش «مقاله» و «سرمقاله» شایسته دریافت رتبه‌ی اول دانست.
هم‌چنین داوران یازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی که به همت انجمن متخصصان روابط عمومی برگزار می‌شود در دو بخش «گزارش» و «مصاحبه» نیز رتبه‌ی دوم جشنواره را به خبرنامه‌ی کانون اختصاص دادند.
در عین حال رتبه‌ی سوم بخش «صفحه‌آرایی» نیز از سوی هیات داوران این جشنواره به نشریه داخلی کانون تعلق گرفت.
 هم‌چنین کانون زبان ایران وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در یازدهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی در بخش نسخه موبایلی وب‌سایت رتبه اول را  از آن خود کرد.
بر همین اساس مهدی باقریان رییس انجمن متخصصان روابط عمومی در آیین معرفی برترین‌های روابط عمومی‌ها گفت: برترین‌های این جشنواره پس از بررسی و داوری آثار بیش از 120 روابط عمومی، انتخاب و معرفی شده‌اند.
وی با اشاره به برخی مشکلات حوزه انتشارات روابط عمومی‌ها افزود: در ارزیابی‌هایی که صورت گرفت روابط عمومی‌ها در حوزه برنامه‌ریزی  بسیار ضعیف بودند.
باقریان هم‌چنین بخش پژوهش و تحلیل محتوا را نیز بسیار کم فروغ عنوان کرد.
وی ضعف در بخش مقاله، تفکیک و دسته‌بندی آثار ارسالی و بسته‌بندی‌های نامناسب را از دیگر مشکلاتی عنوان کرد که پس از یازده دوره برگزاری جشنواره هنوز شاهد آنیم.
عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان و رییس فراکسیون روابط‌عمومی و ارتباطات مجلس شورای اسلامی از سخنرانان این آیین در این باره گفت: امروز ارتباطات در دنیا حرف اول را می‌زند اما در کشور ما متاسفانه بسیاری از مسوولان به اهمیت این حوزه پی نبرده‌اند.
وی افزود: اگر در گذشته‌های دور افرادی که از توان و قدرت فیزیکی برخوردار بودند قوی‌ترین‌ها بودند یا دوره‌ای خان‌ها پس از آن صنعت‌گران و پادشاهان افرادی قدرت‌مند بودند امروز کسانی نیرومندترند که ارتباطات قوی‌تری داشته باشند.
زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم شهرستان مبارکه اصفهان و عضو فراکسیون روابط‌عمومی و ارتباطات مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان دیگر سخنران این مراسم از آمادگی این فراکسیون برای رسیدگی به مطالبات و درخواست‌های روابط‌عمومی‌ها خبر داد.
وی در این باره گفت در این فراکسیون تلاش‌خواهیم کرد تا کمبودها و خلاءهای موجود را با کمک متخصصان   این حوزه شناسایی و با قانون‌گذاری‌های مناسب به این حوزه کمک کنیم و نیز بنیه علمی و حرفه‌ای این عرصه را تقویت کنیم.
 آیین تجلیل از  برترین‌های جشنواره انتشارات روابط عمومی روز 22 تیر در سالن هگمتانه هتل المپیک برگزار شد