اعلام نامزدهای بخش گرافیک جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان

هیأت داوران دوازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان، نامزدهای دریافت جایزه بخش گرافیک مطبوعاتی را شناخت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این بخش 343 نشریه در رده کودک و خردسال و 462 نشریه در رده نوجوان مورد ارزیابی داوران این جشنواره قرار گرفت.
بر همین اساس در بخش «تصویرسازی جلد» در رده کودک و نوجوان، نرگس دلاوری برای تصویرسازی جلد نشریه کوشش، شیرین شیخی و نیلوفر محمدی هر دو برای تصویرسازی جلد نشریه رشد نوآموز به عنوان نامزد اعلام شدند.
همچنین، میترا چرخیان از نشریه رشد کودک، داود صفری از نشریه رشد نوآموز و مهشید مهاجر و مریم رحمتی‌اوینی از نشریه کوشش در بخش «طراحی گرافیک (صفحه‌آرایی)» رده کودک و خردسال نامزد دریافت جایزه شدند.
هیأت داوران در عین حال در بخش «تصویرگری» رده کودک و خردسال، سحر حقگو را برای مجموعه آثار در نشریه‌های رشد نوآموز و کودک، سروش کودکان و خردسالان، قلک، ملیکا و همشهری بچه‌ها، حسن عامه‌کن برای مجموعه آثار در نشریه همشهری بچه‌ها، حدیثه قربان برای مجموعه آثار در نشریه‌های رشد، همشهری بچه‌ها، ملیکا، قلک، رضا مکتبی مجموعه برای آثار در نشریه‌های همشهری بچه‌ها، سروش کودکان، قلک و ملیکا، پوپک و آفتاب، عاطفه ملکی‌جو برای مجموعه آثار در نشریه‌های پوپک و رشد کودک و سیدمیثم موسوی برای مجموعه آثار در نشریه‌های رشد، شاهد کودک، سنجاقک، ملیکا، قلک، جدید و سروش کودکان نامزد دریافت جایزه کردند.
بر همین اساس در بخش «کاریکاتور و پی‌نما (کمیک استریپ)» رده کودک و خردسال، محسن ایزدی برای مجموعه آثار از نشریه همشهری بچه‌ها، علیرضا اسدی برای مجموعه آثار از نشریه‌های پوپک و قلک، مجید صالحی و لاله ضیایی هر دو برای مجموعه آثار از نشریه‌ سه‌چرخه معرفی شدند.
همچنین هیأت داوران بخش گرافیک نوجوان در بخش «طراحی روی جلد»، صابر شیخ‌رضایی از نشریه رشد نوجوان و سهیل نوری از نشریه نیمکت شاگردها و کوله‌پشتی را نامزد کردند.
در عین حال آثار ایمان اوجیان از نشریه رشد جوان و روح‌الله محمودیان از نشریه رشد نوجوان به عنوان نامزدهای بخش  «طراحی گرافیک (صفحه‌آرایی)» رده‌ی نوجوان انتخاب شدند.
گروه داوری این جشنواره در بخش‌های «تصویرگری» و «کاریکاتور» رده نوجوان هیچ اثری را نامزد دریافت جایزه نکرد.
بر اساس این خبر، مهیار چاره‌جوی برای مجموعه آثار از نشریه‌‌های رشد جوان و پویندگان و سام سلماسی برای مجموعه مهارت‌های زندگی از نشریه رشد نوجوان نامزدهای بخش «پی‌نما (کمیک استریپ)» رده نوجوان شدند.
آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره در سال‌های 1392 و 1393 در 10 بخش مورد بررسی هیأت داوران قرار گرفت.
برگزیدگان دوازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان به زودی در مرکز‌ آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی می‌شوند.