حرف می‌زنید از هرچه که خودتان دوست دارید

بخش انتخاب «نشریه برتر از نگاه مخاطبان» در دوازدهمین جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان از سوی بچه‌ها داوری شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، داوران کودک و نوجوان این دوره از جشنواره در بیانیه‌ای به برخی از درخواست‌های خود از بزرگترها و کسانی که برای‌شان فعالیت رسانه‌ای ومطبوعاتی می‌کنند اشاره کرده‌اند.
بر اساس این گزارش در این بیانیه آمده است ما سپاس‌گزار همه‌ی کسانی هستیم که ما را دیدند، به ما احترام گذاشتند، ما را به حساب آوردند و فهمیدند که بزرگ شده‌ایم، بزرگ هستیم و می‌توانیم درباره‌ی نشریات خودمان که برای ماست نظر بدهیم، حرف بزنیم و رأی بدهیم.
این کودکان و نوجوانان در ادامه آورده‌اند ما از تمامی کسانی که سعی و تلاش می‌کنند تا برای ما مجلات گوناگون چاپ کنند ممنون هستیم؛ اما دلمان می‌خواهد آن‌ها بدانند که ما چه مجله‌ای را بیش‌تر دوست داریم.
داوران کودک و نوجوان هم‌چنین یادآور شده‌اند ما مجله‌ای را دوست داریم که اولِ اولِ اول ما را سرگرم کند و هم تصاویرش، هم جلدش، هم بازی‌هایش و هم مطالبش جذاب باشد.
هیات داوران کودک و نوجوان بخش «نشریه برتر از نگاه مخاطبان» در ادامه این بیانیه اظهار داشته‌اند مجله‌ی ما باید با زبان خودمان حرف بزند. به زبان خودمان حرف‌های خودمان را بزند، نه آدم بزرگ‌ها. ما حرف‌های خودمان را می‌خواهیم و این قدر به ما همه چیز را یاد ندهید، باور کنید که ما هم خیلی چیزها را می‌فهمیم و بلدیم.
کودکان و نوجوانان داور جشنواره در بخش پایانی نیز خاطرنشان کرده‌اند لطفاً دنبال چیزهایی که ما دوست داریم باشید. شما فقط از چیزهایی که خودتان دوست دارید حرف می‌زنید. چرا؟ این مجله مال ماست یا شما؟، ما این قدرها هم که شما فکر می‌کنید کوچولو نیستیم. ما دلمان می خواهد، راستی چرا دیگر هیچ مجله‌ای به مراکز کانون نمی‌آید؟
دوازدهمین جشنوره مطبوعات کودک و نوجوان روز 18 مرداد با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.