کد خبر: 260260
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
«مجموعه شعر کودک» به خط بریل منتشر شد

چهارده عنوان کتاب شعر کودک به خط بریل از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جدیدترین آثار شاعران حوزه‌ی کودک برای کودکان نابینا به انتشار رسید.
بر اساس این گزارش، انتشارات کانون از چند سال پیش چاپ کتاب‌های بریل را برای کودکان و نوجوانان آغاز کرده است. هم‌اینک نیز این انتشارات خبر از چاپ آثاری از مصطفی رحماندوست، افسانه شعبان‌نژاد، ناصر کشاورز، مهری ماهوتی و دیگر شاعران به‌نام حوزه‌ی کودک در قالب دو مجموعه با عنوان «مجموعه شعر کودک» داده است.
«خاله جان دی دو و چند تا گردو»، «سلام! آدم فضایی»، «قد سر سوزن»، «بچه پیراهن»، «یک قاچ هندوانه»، «دامادی آقا‌ کلاغه»، «من، مامان و مدرسه»، «صدای بال لک لک‌ها» برخی از کتاب‌هایی هستند که در این دو مجموعه گردآوری شده‌اند.
این آثار که پیش از این از سوی تصویرگان شناخته شده به تصویر در آمده بودند دربرگیرنده‌ی مفاهیم اجتماعی، رفتاری، مهارتی و موضوع‌هایی مثل طبیعت،‌ دوستی، زندگی روزمره هستند و با هدف برانگیختن تخیل کودکان در قالب کتاب‌های بریل به انتشار رسیده‌اند.
گفتنی است که این آثار هم‌اینک به دست کتاب‌خانه‌های کانون در سراسر کشور رسیده است و مراکز فراگیر کانون نیز به آن دسترسی دارند. دیگر علاقه‌مندان نیز می‌توانند این کتاب‌ها را از تمامی کتاب‌فروشی‌های کانون در سراسر کشور به قیمت 25‌هزار تومان تهیه کنند.