میزبانی جشنواره عروسکی، فعالیت‌های نمایشی مازندران را گسترش می‌دهد

میزبانی جشنواره سراسری نمایش‌عروسکی به گسترش فعالیت‌های نمایشی حوزه کودک و نوجوان در استان مازندران کمک خواهد کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هفدهمین دوره جشنواره نمایش عروسکی کانون در حالی روزهای 6 تا 8 مهر 1395 در ساری برگزار شد که مدیرکل کانون این استان (به عنوان مدیراجرایی این رویداد هنری) تاکید می‌کند که فرصت این میزبانی را مغتنم می‌داند و از آن برای تقویت فعالیت‌های نمایشی و حمایت از فعالان تئاتر کودک و نوجوان در این استان بهره می‌گیرد.
قاسم‌عزیززاده گرجی هم‌‌زمان با برگزاری این جشنواره توضیح داد: امسال در جشنواره کشوری دو نمایش از مازندران یکی در بخش مسابقه و دیگری در بخش تجربی، حضور دارد که مطمئن هستم برگزاری این جشنواره و برپایی کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی آن باعث ایجاد انگیزه برای افزایش فعالیت‌های نمایشی در بین مربیان کانون و دیگر فعالان حوزه کودک خواهد شد. هم‌اکنون نیز برخی از گروه‌های نمایشی پیشنهادهایی برای اجرای نمایش در کانون ارایه داده‌اند.
مدیر اجرایی جشنواره - که در سال 92 نیز مدیریت اجرایی جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان را برعهده داشت - با اشاره به نتایج مثبت میزبانی آن رویداد ملی یادآور شد: در آن زمان کمتر نشریه‌ای را در استان مازندران پیدا می‌کردیم که صفحه‌هایی را به کودکان اختصاص دهند درحالی که اکنون شاهد نشریات فراوانی هستیم که صفحه مخصوص کودک دارند و حتی یکی از فعالان مطبوعات استان، مجوزی را برای انتشار یک نشریه ویژه کودکان دریافت کرده است.
گرجی با قدردانی از مسوولان کانون برای واگذارکردن میزبانی جشنواره به کانون و استاندار مازندران و معاونان وی برای حمایت از این میزبانی، توضیح داد که با تشکیل هفت کمیته تخصصی از ماه‌ها پیش اقدام‌های اجرایی و هماهنگی‌های لازم با مسوولان و دستگاه‌های اداری و فرهنگی استان مانند صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و برخی نهادهای دیگر برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره آغاز شد.
به گفته‌ی وی برگزاری مناسب این جشنواره با در نظرگرفتن جایگاه ملی این رویداد فرهنگی از مهم‌ترین دغدغه‌های کانون استان بود و امیدواریم در این زمینه میزبان خوبی بوده باشیم.
مدیرکل کانون استان مازندران در همین حال از هماهنگی‌های انجام شده با رسانه‌های جمعی استانی و محلی از جمله صدا و سیما، تهیه پوستر و تیزر، هماهنگی با مدارس برای حضور دانش‌آموزان در جشنواره، پخش آن‌لاین جشنواره در سایت کانون و برپایی نمایشگاه عکس و پوستر در حاشیه جشنواره را از جمله اقدام‌هایی اعلام کرد که کانون استان برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره انجام داده است.
گرجی همچنین از هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون با رسانه‌های ملی و شبکه‌های تلویزیونی مانند شبکه دو و شبکه امید برای پوشش این جشنواره در سطح ملی قدردانی کرد.
مدیراجرایی جشنواره هم‌چنین توضیح داد که در روزهای برگزاری جشنواره و با همکاری بسیار مناسب اداره کل سینما و تئاتر کانون، تریلی سیار نمایشی کانون با اجرای سه نمایش در شهرهای مختلف استان با استقبال گسترده مخاطبان کودک ونوجوان روبرو شده است که جای قدردانی دارد.
مدیر اجرایی جشنواره یادآور شد: تعداد اجرای تریلی سیار در اغلب استان‌ها به صورت معمول، 10 اجراست اما این تعداد در مازندران به 19 اجرا رسید. درعین حال پروژه کتاب، تئاتر مدرسه نیز با سه عنوان نمایش در مدارس شهرهای مختلف استان برای نخستین بار بعد از تهران، در مازندران و هم‌زمان با برگزاری جشنواره 24 بار اجرا شد.
گرجی در پایان از برگزاری آیین پایانی جشنواره در روز 8 مهر، معرفی برگزیدگان و تجلیل از حسین محب اهری پیشکسوت فعالیت‌های نمایشی کودک و نوجوان خبر داد.
هفدهمین جشنواره‌ی سراسری نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز 6 مهر آغاز شده و تا 8 مهر ادامه دارد.