کد خبر: 260493
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
لاک‌پشت هجدهم هم پنج کتاب کانون را برگزید

پنج عنوان کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فهرست هجدهم «لاک‌پشت پرنده» که به بهترین آثار مکتوب حوزه کودک نوجوان منتشر شده در سال 94 اختصاص داشت، قرار گرفته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب «آبی، زرد، قرمز» نوشته اروه تولت و مترجم فاطمه چایکا، در فهرست کتاب‌های دریافت کننده پنج لاک‌پشت پرنده، قرار گرفت.
در این میان، «آقای هزارپا و کفاش» نوشته سامگیس زندی، «دانشنامه‌ی اسباب‌بازی‌های طهران قدیم» اثر زردشت هوش‌ور و «اقلیم هشتم» نوشته محسن هجری موفق به دریافت چهار نشان «لاک‌پشت پرنده» شدند.
هم‌چنین کتاب «هشت پا» اثر محمدرضا شمس نیز موفق به دریافت سه نشان «لاک‌پشت پرنده» شد.
بر این اساس، نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و ناشران به همراه کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کتاب در کنار پدر و مادرها در رونمایی این فهرست حضور داشتند.
بر اساس این خبر، در این آیین کتاب‌های خریداری شده برای کودکان و نوجوانان از سوی نویسندگان امضا شد و در اختیار آنان قرار گرفت.
در پایان این آیین، نویسندگان، شاعران و مترجمان کتاب‌های فهرست هجدهمین دوره «لاک‌پشت پرنده» با کودکان و نوجوانان حاضر در شهر کتاب مرکزی و پدر و مادرها عکس‌هایی به یادگار گرفتند.
هجدهمین دوره آیین رونمایی از کتاب‌های فهرست «لاک‌پشت پرنده» که مربوط به بهترین آثار چاپ شده در این حوزه در تابستان سال گذشته بود، عصر جمعه (9 مهرماه 1395) در شهر کتاب مرکزی تهران برگزار شد.
 

برچسب‌ها