داوری اولیه آثار مسابقه بین‌المللی نقاشی تهران

آثار رسیده به دبیرخانه هشتمین مسابقه و نمایشگاه دو سالانه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان تهران در دو مرحله ارزیابی و داوری می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این آثار در مرحله نخست روز شنبه 15 آبان از سوی سیروان کنعانی کارشناس هنری استان کردستان، نرگس محمدی تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان و سودابه شیران از هنرمندان عرصه کودک داوری می‌شود.
هم‌چنین مرحله دوم داوری با حضور چند هنرمند دیگر ایرانی و یک داور خارجی پس از این مرحله انجام خواهد شد.
تاکنون آثار ارسال شده از کشورهای مختلف بیش از 3500 اثر و از کودکان و نوجوانان ایرانی هم 1500 اثر دریافت شده است.
بر این اساس، 38 کشور شامل ترکیه، لهستان، ازبکستان، هند، فیلیپین، اسلواکی، بلغارستان، آرژانتین، صربستان، بلاروس، روسیه، رومانی، بنگلادش، اندونزی، مجارستان، سریلانکا، اوکراین، هنگ کنک، یونان، لبنان، ارمنستان و... آثار نقاشی کودکان و نوجوانان خود را به ایران ارسال کرده‌اند.
هشتمین مسابقه و نمایشگاه دو سالانه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان تهران در سال 1395 به موضوع «آب» به عنوان یکی از جلو‌ه های زیبایی و طراوت جهان هستی، اختصاص یافته است.
این در حالی است که کودکان و نوجوانانی ایرانی تا اول مهر و شرکت‌کنندگان خارجی تا 15 مهر 1395 (6 اکتبر 2016) فرصت داشتند آثار خود را ارسال کنند.
این مسابقه‌ با موضوع «آب» و «آزاد» و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان سراسر جهان با راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب و آشنایی با پیامدهای ناشی از وقوع بحران آب، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.