کد خبر: 263089
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
مجتمع فرهنگی‌هنری کانون استان قم گشایش می‌یابد

هم‌زمان با آغاز ماه ربیع‌الاول، بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم گشایش می‌یابد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مجتمع فرهنگی‌هنری در زمینی به مساحت 12500 مترمربع و زیربنایی به مساحت 6500 مترمربع در شهر پردیسان استان قم به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
کلنگ ساخت مجتمع فرهنگی‌هنری کانون استان قم در سال 1390 از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به زمین زده شد و هم‌اکنون آماده راه‌اندازی است.
بر اساس این خبر، پس از پایان عملیات ساختمانی و هم‌چنین جذب نیروی انسانی در سال 1395، فرآیند طراحی فضاهای داخلی، ثبت کتاب‌ها و خرید تجهیزات مورد نیاز از سوی کارکنان کانون استان قم آغاز شد.
در عین حال، این مجتمع به تازگی به صورت مقدماتی بازگشایی شده و در حال عضوگیری از کودکان و نوجوانان است تا هم‌زمان با آغاز ماه ربیع‌الاول به صورت رسمی گشایش ‌یابد.
بر همین اساس، این مجتمع پس از مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری تهران، بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی‌هنری کانون در سطح کشور است که خدمات متنوعی را در اختیار کودکان و نوجوانان استان قرار می‌دهد.
در عین حال، از بخش‌های مختلف این مجتمع، دهمین مرکز فرهنگی‌هنری ثابت کانون استان قم با دو سالن مجزای «کتاب‌خانه‌ی کودک» و «کتاب‌خانه‌ی نوجوان»، «مرکز فراگیر» برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه، «کتاب‌خانه‌ی تخصصی دین و کودک» و «مرکز پژوهش‌های دینی کودکان و نوجوانان» به شمار می‌رود.
از دیگر امکانات این مجتمع، سالن سینمای کودک و بخش علوم و نجوم همچون زیست‌شناسی، هوا فضا، رباتیک، نجوم، آسمان‌نما و... است.
همچنین اتاق بازی و سرگرمی، استودیو، کارگاه‌های نوشتن خلاق، شعر و داستان، قصه‌گویی، نقاشی، سفال‌گری، پرورش خلاقیت، پویانمایی، هنرهای تجسمی، نمایش عروسکی، گام به گام تا اندیشه، بازی‌های رایانه‌ای و... از دیگر بخش‌های این مجتمع فرهنگی هنری است.
گفتنی است مجتمع بزرگ فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در شهر پردیسان، خیابان شهروند، خیابان سبلان، کوچه نوزدهم واقع شده است.