کد خبر: 263504
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
نخستین مرکز فراگیر کانون فارس آغاز به کار کرد

نخستین مرکز فراگیر برای استفاده‌ی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه با حضور جمعی از مسوولان استانی فارس در شیراز افتتاح شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کوروش کمالی‌سروستانی، رییس مرکز اسناد و کتاب‌خانه‌ی ملی استان فارس در این آیین که در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیراز برگزار شد با اشاره به این‌که برخی از دانشمندان و چهره‌های علمی نیز دارای معلولیت‌هایی بوده‌اند، گفت: تاثیرگذاری این افراد در طول تاریخ بی‌بدیل و مثال زدنی است.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش و نیکوکاران به همراه شهرداری‌ها وظیفه دارند خدمات بهتری در اختیار افراد دارای نیازهای ویژه قرار دهند.
به اعتقاد وی استانداردسازی خدمات فرهنگی برای افراد دارای نیازهای ویژه نیازی است که باید مورد اهتمام قرار گیرد.
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان، نیز که در این مراسم حضور داشت با اشاره به این‌که در استان فارس 105 هزار معلول در سازمان بهزیستی ثبت‌نام کرده‌اند، خواستار اهتمام بیشتر به این موضوع شد.
او با یادآوری این‌که از سال 1383 - که قانون جامع حقوق معلولان به تصویب رسید - هنوز متاسفانه در کشور از نظر اجرای آن در مراتب پایین قرار داریم، عنوان کرد: یکی از علل این موضوع عدم توانایی در کار گروهی است.
رستم اکبری‌زاده ضمن تقدیر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که گام مؤثری را در جهت پر کردن اوقات فراغت کودکان دارای نیازهای ویژه برداشته، خواستار تشکیل مراکز فراگیر در کانون‌های پرورش فکری شهرستان‌ها و دیگر مراکز شهر شیراز شد.
زهرا افتخاری، مدیرکل کانون استان فارس نیز در پایان این آیین گفت: یکی از وظایف و ماموریت‌های چهل و دوگانه‌ی این نهاد، اختصاص امکانات به طور عادلانه در میان همه‌ی دانش‌آموزان است.
وی در ادامه افزود: در کانون پرورش فکری وظیفه داریم میزبان کودکان و نوجوانانی باشیم که علی‌رغم محدودیت‌ها و معلولیت‌ها دارای روح بلند و خلاق هستند.
او نخستین گام در این مسیر ناهموار را مناسب‌سازی، تامین تجهیزات از جمله کتاب‌های به خط بریل و امکانات صوتی و تصویری ویژه معلولان دانست.
افتخاری اضافه کرد: توانستیم با ارتباط موثری که میان این نهاد و سازمان آموزش و پرورش استثنایی برقرار شد، آموزش‌های ویژه‌ای را در مراکز فراگیر در اختیار نیروهای انسانی خود قرار دهیم.
نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک شیراز گشایش یافت.