تجلیل از مربی فرهنگی مرکز شماره یک کانون کرمان

به بهانه‌ی گرامی‌داشت روز جهانی معلولان از مربی فرهنگی کانون شماره یک کرمان که با دارا بودن معلولیت جسمی، برای رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان کرمانی تلاش می‌کند، تجلیل شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرکل و جمعی از کارشناسان کانون کرمان با حضور در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک کرمان از مریم ضمانتی‌یار، مربی فرهنگی با سابقه این مرکز تجلیل کردند.
محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان در دیدار با مربیان مرکز شماره یک کرمان گفت: این مربی کانونی 27 است که علی‌رغم شرایط خاص جسمانی، تلاش کرده تا در کنار پرورش فکر و روح اعضای کانون، روزهای شاد و ماندگاری را در ذهن هزاران کودک و نوجوان به یادگار گذارد.
روحی افزود: ضمانتی یار، نمونه بارزی از افراد توانمندی است که ثابت کرد نقص جسمی هرگز نمی‌تواند مانعی برای پیشرفت و تعالی انسان باشد.
وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی مرکز فراگیر در مرکز فرهنگی هنری شماره یک اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با بهره‌گیری از تجربه و توان مربیان خاطره‌های خوش و ماندگاری را در ذهن کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه رقم بزنیم.
وی با تاکید بر ارتباط مستمر بین مرکز فراگیر و آموزش و پرورش استثنایی، خاطر نشان کرد: حضور در کانون فرصتی برای شکوفایی استعدادهای نهانی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه است و تلاش ما بر این است که همه‌ی آن‌ها از این فرصت بهره‌مند شوند.
بر اساس این خبر، تاکنون هشت عنوان کتابِ این مربی فرهنگی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موعود، نیستان و... به چاپ رسیده است.
گفتنی است انتشار مجموعه داستان‌های کوتاه‌ و مقاله‌های ادبی در مجله‌های رشد نوجوان، جوان و موعود و هم‌چنین داستان‌های مذهبی «یار پنهان»، «سفر به سرزمین عشق»، «آبی‌ترین دریا»، «لایق عشق»، «همسفر با خورشید»، «ماه در آینه»، «طوبی» و «محبوبه بی‌نشان» از دیگر آثار مریم ضمانتی‌یار است.