ساخت مجتمع کانون قم با نگاه رهبری امکان‌پذیر شد

نائب رییس شورای شهر قم با بیان این‌که شورای شهر قم آماده هر نوع همکاری برای توسعه و رشد فرهنگ در شهر قم است، از نگاه ویژه مقام معظم رهبری در تخصیص بودجه و ساخت مجتمع فرهنگی‌هنری کانون در این شهر تشکر کرد.

حسن بختیاری نایب رییس شورای اسلامی شهر قم در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به این‌که ایجاد زیر ساخت‌های فرهنگی و آموزشی به ویژه برای گروه سنی کودکان یکی از مهم‌ترین کارها برای جامعه است، عنوان کرد: متاسفانه از نظر دارا بودن چنین زیرساخت‌هایی دچار نقصان و کمبود هستیم به گونه‌ای که در اغلب شهرها پیش نیازهای ایجاد و توسعه این مراکز هنوز به طور کامل ایجاد نشده است.
وی بر این نکته هم تاکید کرد ‌که بخشی از ترسیم آینده خوب برای کودکان و نوجوانان توسعه فضاهای فرهنگی مورد نیاز آنها است،
نایب رییس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: رویکرد گذشته شهرداری قم خدماتی و عمرانی بود اما در سال‌های اخیر شورای شهر قم به این نتیجه رسید که نیاز شهر تنها در زمینه‌های عمرانی و معماری نیست، بلکه باید ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی نیز در دستور کار قرار گیرد که بر این اساس معاونت فرهنگی، ورزشی و سازمانی با همین نام تشکیل شد.
نائب رئیس شورای شهر قم تاکید کرد: شهرک پردیسان نیز جزو شهرک‌های تازه تاسیس است و ویژگی عمده آن وجود خانواده‌های جوانی است که آنجا اقامت دارند. این افراد نیز اغلب دارای فرزند نیز هستند. بنابراین یکی از ضروری ترین اماکنی است که نیاز به زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی دارد.
این عضو شورای شهر تاکید کرد: باید از نگاه ویژه مقام معظم رهبری و مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تخصیص بودجه و ایجاد پروژه مجتمع فرهنگی‌هنری کانون در شهر قم تشکر کرد.
بختیاری با بیان این که شورای شهر آماده هر نوع همکاری برای بهبود و توسعه فرهنگ و فضاهای فرهنگی در شهر قم است، تصریح کرد: همه ما واقف هستیم که صرفا ایجاد زیرساخت‌های عمرانی نمی‌تواند برای شهر و جامعه کافی باشد بلکه برای رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان که از اساسی‌ترین پایه‌های رشد فکری در جامعه هستند دولت و شهرداری و دیگر ارگان‌ها موظف به سرمایه‌گذاری هستند زیرا رشد و بالندگی هر جامعه‌ای منوط به این نوع اقدام‌ها است.
مجتمع بزرگ فرهنگی هنری کانون قم به زودی در شهرک پردیسان این شهر و با حضور مسوولان کشوری و استانی به بهره‌برداری می‌رسد.