اجرای طرح کانون مدرسه در مراکز کانون استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،کانون مدرسه طرحی است که به منظور بهره مندی عموم دانش آموزان مدارس از ظرفیت های موجود در مراکز فرهنگی هنری کانون صورت می پذیرد و طی آن دانش آموزان دوره ی ابتدایی در قالب یک برنامه ی مشخص هدفمند و از پیش تعیین شده در مراکز کانون حضور پیدا می کنند و با برنامه های متنوع و جذاب فرهنگی هنری که به سبک و شیوه ای نوین ارائه می گردد،با مهارت های زندگی آشنا می شوند.

سومین طرح کانون مدرسه در سال تحصیلی 96-95 در دو سطح حضور دانش آموزان در مراکز کانون و نیز اجرای برنامه هایی برای مخاطبان بیشتر در مدارس طراحی شد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به عنوان مجری طرح انتخاب گردید.

در این طرح که هم اکنون در 34 مرکز فرهنگی هنری در سطح استان در حال اجرا است اهدافی از جمله توسعه و تعمیق مهارت آموزی و تنوع محیط یادگیری از طریق آموزش غیر مستقیم،بهبود و تقویت مهارت های اجتماعی،کار گروهی و پرسشگری،ارتقاء سواد خواندن،کشف استعداد های ادبی و هنری و فرهنگی دانش آموزان پیگیری می شود.

مخاطبین این طرح دانش آموزان دختر و پسر پایه ی دوم تا ششم ابتدایی می باشند و مراکز کانون استان با استفاده از مربیان مجرب به دنبال توجه ویژه به نیازها و استعدادهای فردی دانش آموزان و تشویق کودکان و نوجوانان به استفاده از آموخته های خود می باشند.

هم چنین مربیان کانون به منظور پوشش جمع وسیع تری از جمعیت دانش آموزان و با بهره گیری از برنامه هایی که قابلیت جذب تعداد بیشتری مخاطب را دارد ،در هر ماه 1 بار در مدارس منتخب طرح حضور یافته و ویژه برنامه هایی مانند قصه گویی،اجرای سرود،هنرهای نمایشی،معرفی کتاب،معرفی وقایع، برگزاری رقابت های فرهنگی،هنری و ادبی را برای سایر کلاس های مدرسه نیز اجرا کنند.