حاجی فیروز ایرانی کریسمس را به روس‌ها تبریک گفت

کودکان ولگوگرادی در جریان هفته‌ی دوستی کودکان ایران و روسیه با شخصیت حاجی فیروز و فرهنگ اصیل ایرانی آشنا شدند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در ابتدای مراسمی که در مرکز گالری نقاشی کودکان ولگوگراد برگزار شد شخصیت حاجی فیروز ایرانی لحظاتی با خواندن آهنگ‌های نوروزی، عید کریسمس را به بچه‌ها تبریک گفت و کودکان با شادی تمام حاجی فیروز را همراهی کردند.
براساس این خبر، معرفی کوتاهی هم از این شخصیت ایرانی در ادامه صورت گرفت.
برهمین اساس، اولین کارگاه نقاشی کلاژ با حضور 30 کودک در مرکز نقاشی ولگوگراد برگزار شد.
کودکان روسی در ابتدای این کارگاه ساخت کلاژ با پارچه را آغاز و با تکه پارچه‌های رنگی نقاشی‌های زیبایی را خلق کردند.
در ادامه‌ «والا» مدیر مرکز گالری نقاشی استان ولگوگراد با اشاره به این‌که برنامه‌های متنوعی را برای معرفی بیشتر ایران و فرهنگ آن برای کودکان این مرکز برنامه‌ریزی خواهند کرد، گفت: حضور کودکان در چنین برنامه‌هایی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا با فرهنگ اصیل ایرانی بیشتر آشنا شوند.
سوتلانا کلاناوا رییس اداره‌ی سیاست فرهنگی و تامین اطلاع‌رسانی کمیته فرهنگ استان ولگو‌گراد نیز در این برنامه حضور داشت و از اجرای این کارگاه اظهار خوشحالی کرد.
در پایان به همه‌ی کودکان حاضر در برنامه هدایای فرهنگی ایرانی از مجموعه سرگرمی‌های سازنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهدا شد.
برگزار کنندگان کارگاه کلاژ مریم دارابی، وحید خسروی و مسعود میاور از کارشناسان و مربیان کانون استان کرمانشاه بودند.
هفته‌ی دوستی کودکان ایران و روسیه با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان ولگوگراد روسیه از 29 آذر آغاز شده و تا 4 دی 1395 ادامه دارد.