تلاش جوانان برای احیای دریاچه ارومیه قابل تحسین است

احیای دریاچه ارومیه مطالبه به‌حق جامعه است و باید حرکت‌های جوانان را در شبکه‌های اجتماعی در این زمینه تحسین کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شهربانو امانی، مشاور رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در جمع تعدادی از نویسندگان کودک و نوجوان در تبریز با اشاره به چالش‌های جدی زیست محیطی در کشور افزود: در سال‌های گذشته ما میرات‌خواران خوبی بودیم اما میراث‌داران خوبی نبودیم و بیش از 75 درصد آب‌های زیرزمینی را خالی کرده‌ایم این یعنی جفا به کودکان و نوجوانانی که ما باید آن‌ها را برای آینده تربیت کنیم.
وی با اشاره به تلاش‌ها و موفقیت‌های دولت در سال‌های گذشته برای احیای دریاچه ارومیه ادامه داد: نخستین مصوبه دولت در سال 1392 احیای این دریاچه بود اما باید مردم را نسبت به این مساله حساس کنیم.
نماینده سابق دوره‌های پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی  به نویسندگان کودک و نوجوان گفت: بچه‌ها با آثار شما بزرگ می‌شوند و باید ببینیم این آثار چه قدر در سبد هزینه خانواده‌ها قرار می‌گیرد. در عین حال پدر و مادرها هم باید فرصتی برای حرف‌زدن با بچه‌ها فراهم کنند چرا که می‌خواهیم انسان تربیت کنیم.
امانی اهمیت قلم‌ زدن برای کودکان در حوزه‌های زیست محیطی و فعالیت بیشتر در شبکه‌های اجتماعی را یادآور شد.
کاروان کتاب نویسندگان کتاب‌های کودک و نوجوان در قالب کاروان کتاب به مدت سه روز در مدارس و مراکز کانون تبریز با دانش‌‌آموزان و اعضای کانون گفت‌و‌گو کردند.