روایت‌های داستانی با تغییر لحن و صدا متفاوت می‌شود

جمشید خانیان، نویسنده‌ی کتاب کودک و نوجوان گفت: آن‌چه که روایت‌ها و آدم‌ها را در داستان‌ها متفاوت می‌کند تغییر لحن و صدا است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، وی در نشست ادبی نقد و بررسی کتاب «قلب زیبای بابور» در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون شیراز ‌اظهار داشت: امروزه در جامعه با بحث آموزش مواجه هستیم چراکه آموزش در حقیقت برنامه‌ریزی برای یاد دادن و تأثیر مطلوب و پایدار گذاشتن در مخاطب است.
به اعتقاد نویسنده‌ی «کتاب شب گربه‌های چشم سفید»، آموزش باید در حوزه‌ی ادبیات و هنر به شکلی اساسی صورت گیرد چراکه زندگی مدرن کنونی گریز از آموزش را ناممکن ساخته است.
نویسنده‌ کتاب «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» گفت: داستان نوشتن مثل بازی کردن است. همان‌طور که هر بازی قواعد خاص خود را دارد و مشخص می‌کند که چگونه باید بازی کرد، داستان نوشتن هم از قواعدی برخوردار است که باید آن‌ها را آموخت.
وی معتقد است برای پرهیز از تکراری شدن باید قواعد جدید خلق کرد و برای لذت بردن از همه‌ی پدیده‌ها باید حداقل قواعد آن را یاد گرفت.
خانیان در پایان به نقدها و سخنان مربیان و کارشناسان کانون در رابطه با نقد کتاب «قلب زیبای بابور» گوش سپرد و در حین بحث در رابطه با کتاب، به برخی قواعد داستان‌های رئالیستی و داستان‌های مدرن اشاره کرد.
این نشست با حضور جمعی از مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار شد.