کد خبر: 264540
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
ماجرای احمد را بار دیگر بخوانید

«ماجرای احمد و نی‌نی کوچولو» و «ماجرای احمد و سارا» خاطره‌ی خوب سال‌های 60 بار دیگر به کتاب‌فروشی‌ها رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آثار خواندنی نیره توکلی و فرشته طائرپور پس از ویرایش به دست کودکان رسید.
بر این اساس، خانواده‌ها می‌توانند با خواندن این کتاب کودکان خود را با موضوع تولد کودک جدید در خانه آشنا کنند.
این موضوع پر اهمیت زمانی قابل آموزش است که در قالب ادبیات و تصویر در دسترس مخاطبان قرار بگیرد. تصاویر زیبای مهرنوش معصومیان به این امر کمک کرده است.
احمد با تولد خواهرش دچار مشکلاتی می‌شود اما والدین او می‌دانند که چطور او را راهنمایی کنند. خود احمد هم یاد می‌گیرد که مراقبت از کودک کوچک‌تر چقدر شیرین است.
حس‌های کودکانه و زیبای کتاب و سیر تکامل فکری او تمام کودکان را راغب به خواندن ادامه‌ی داستان می‌کند: «مادر رفته بود بازار و بی‌بی هم خوابیده بود. خانه ساکت ساکت بود،‌ چون سارا کوچولو هم خوابیده بود. احمد که حوصله‌اش سر رفته بود دفتر و مدادهای نقاشی‌اش را آورد تا بی‌بی را نقاشی کند، اما چشم و دهان بی‌بی بسته بود و نقاشی زیبا نمی‌شد. سارا کوچولو از خواب بیدار شد و احمد سعی کرد مثل مامان به او غذا بدهد. او یادش رفته بود که نباید این کار را بکند. ناگهان...»
این دو کتاب به ترتیب 4هزار و 3هزار و 200 تومان قیمت دارند. علاقه‌مندان می‌توانند این آثار را از کتاب‌فروشی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خریداری کنند.