آموزش کودکان در قالب‌های هنری ضروری است

فرماندار شهرستان خمین بر لزوم توجه به نسل‌های آینده، آموزش و آگاهی آنان در قالب فعالیت‌های فرهنگی‌هنری تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سیدمهدی ساداتی در دیدار با مدیرکل کانون استان مرکزی گفت: آگاه کردن کودکان و نوجوانان از طریق فعالیت‌های فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه نسل آینده را برای ورود به اجتماع، دشمن‌شناسی و مقابله با جنگ نرم آماده می‌کند.
وی محقق شدن این مسوولیت بزرگ و انقلابی را در گرو همکاری و هم‌فکری همه‌ی دستگاه‌های اجرایی دانست.
ساداتی در ادامه در رابطه با حل مشکل زمین مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک خمین قول مساعد داد و اظهار امیدواری  کرد به زودی نسبت به واگذاری زمین موردنظر کانون از طرف شهرداری اقدام شود.
مدیرکل کانون استان مرکزی نیز در این نشست، آموزش فرهنگی و اجتماعی کودکان را یکی از اقدام‌های تاثیرگذار و هدف‌مند بیان کرد.
جهانبخش قنبری هم‌چنین اضافه کرد: در استان مرکزی 44 مرکز ثابت، دو مرکز سیار روستایی و سه مرکز پستی  مشغول به فعالیت‌های فرهنگی‌هنری هستند.
وی در ادامه گفت: کانون نسبت به آموزش و توجه به رشد و پرورش کودکان بدسرپرست و کودکان کار نیز احساس مسوولیت می کند.
قنبری هم‌چنین به جشنواره‌های بومی و محلی در سطح استان نیز اشاره کرد و توضیح داد: آشنایی کودکان با برنامه‌های محلی مناطق مختلف، معرفی تاریخ و فرهنگ یکی از هدف‌های این جشنواره‌ها است.
مدیرکل کانون استان مرکزی در پایان به معرفی برخی از فعالیت‌های کانون هم‌چون قصه‌گویی، شعرخوانی، نقاشی، خوشنویسی، سفال‌‌گری، معرفی شخصیت‌های تاریخی و دینی، نقد فیلم، کاردستی و ... پرداخت.