کتاب‌خانه پستی طبس فعالیت دوباره خود را از سرگرفت

کتاب‌خانه پستی طبس پس از یک دوره توقف فعالیت، با حضور مسوولان ارشد استانی و منطقه‌ای بار دیگر خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان را از سرگرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، سید‌مهدی طلایی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در آیین راه‌اندازی مجدد کتاب‌خانه پستی طبس گفت: شهرستان طبس با 56 هزار کیلومتر وسعت یکی از بزرگ‌ترین شهرستان‌های کشور با پراکندگی فراوان است و راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و پستی می‌تواند خدمت بزرگی به کودکان و نوجوانان مستعد این شهرستان باشد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در ادامه افزود: امروز بسیاری از مدیران شهرستان طبس همان اعضا قدیمی کانون هستند و به دلیل شناخت کامل از کانون با تمام وجود در خدمت مجموعه هستند و ما امیدواریم بزودی شاهد گسترش مراکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی شهرستان طبس باشیم.
در همین ارتباط، طلایی برای افزایش تعداد مراکز ثابت و سیار کانون در شهرستان طبس قول مساعد داد.
طاهره حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی نیز در این آیین که در سالن آمفی تئاتر مرکز فرهنگی هنری شماره 2 طبس برگزار شد، گفت: کانون دو رسالت عام و  خاص دارد. رسالت خاص کانون،  تلاش برای  شناسایی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان است و راه اندازی کتابخانه های ثابت زمینه کشف این استعدادها را فراهم می‌کند.
وی اضافه کرد: کانون با تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی به آنان کمک می‌کند تا نگاه متفاوتی به محیط پیرامون زندگی خود داشته باشند.
حمیدی توسعه‌ی سواد خواندن، تقویت قدرت بیان و بالابردن اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان را  از دیگر اهداف محوری کانون عنوان کرد.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی تصریح کرد: کتاب‌خانه‌ی پستی شهرستان طبس با هدف رساندن کتاب به کودکان و نوجوانان مناطق دور افتاده روستایی احیا شد. 
لازم به توضیح است که هم اکنون در سطح شهرستان طبس 2 کتاب‌خانه ثابت و یک کتاب‌خانه سیار روستایی فعال بوده و با این گشایش مجدد نیز یک کتاب‌خانه پستی به جمع مراکز کانون این شهر اضافه شد.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی همچنین یادآور شد: در مجموع مراکز ثابت، سیار و پستی این شهرستان قریب به 42 هزار کتاب برای امانت دادن به 3800 عضو کودک و نوجوان وجود دارد و امیدواریم در آینده نزدیک با گسترش تعداد کتاب‌خانه‌ها، خدمات کانون نیز در سطح گسترده‌تری ارایه شود.