روح انقلاب را در ریشه‌های‌مان حس می‌کنیم

کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری با صدور بیانیه‌ای در آستانه سی و هشتمین بهار انقلاب تاکید کردند اگر قد شناسنامه‌های‌شان بسیار کوچکتر از قد انقلاب است اما روح این رویداد تاریخی را در ریشه‌هایشان حس می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین تجدید میثاق کودکان و نوجوانان تهرانی و البرزی با آرمان‌های امام خمینی(ره) در حرم بنیان‌گذار جمهوری اسلامی صبح روز پنجم بهمن 1395 برگزار شد.
یکی از نوجوانان عضو کانون تهران در این مراسم که علاوه بر کودکان، مدیرعامل و مسوولان و کارکنان کانون نیز حضور داشتند با خواندن بیانیه‌ای یادآور شد که آن‌ها بار دیگر کتاب انقلاب را در روزهای سرد زمستان، روزهای حماسه و ایثار و لحظه‌های رویش جوانه‌های اندیشه از خاک یخ‌زده تاریخ ورق می‌زنند.
این نوجوان ادامه داد: کتابی که برای ما کودکان و نوجوانان امروز، پیام‌آور وحدت، مهربانی و همدلی است. ما کتاب انقلاب را ورق می‌زنیم و به گذشته‌ای که تا همیشه جریان دارد، می‌بالیم.
حس این نوجوان به نمایندگی از هم‌سالان خود از روزهای انقلاب در ادامه این بیانیه چنین توصیف شده است: ما اگرچه هرگز روزهای بهمن 57 را تجربه نکرده‌ایم و هیچ‌گاه در صف‌های به‌هم پیوسته مردم شعارهای سرخ نداده‌ایم، اگرچه شناسنامه‌هایمان بسیار کوچک‌تر از قد انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران است، اما روح انقلاب را در ریشه‌هایمان احساس می‌کنیم و بی‌تردید روزی ثمره‌ای شیرین بر شاخ و برگ باورمان خواهد نشست، تا هیچ کجای این مرز و بوم از آبادی بی‌بهره نماند.
وی اضافه کرد: امروز، در روزی از ماه بهمن، ماه یاد امام و شهدا، گردهم آمده‌ایم تا آرمان‌های اصیل انقلاب را بار دیگر مرور کنیم و آمده‌ایم تا بار دیگر میثاق سرخ‌مان را با امام ایستادگی و مهربانی و جانشین خلف ایشان حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای تجدید کنیم.
در این بیانیه اضافه شده است: اکنون هم صدا با هم فریاد می‌زنیم که ما ادامه این انقلاب بزرگیم. خون انقلاب اسلامی در رگ‌های ما جریان دارد و پرچم سرخ امام و شهیدان بر شانه‌های ما برافراشته است. ایران! فرزندان تو همواره انقلابی‌اند و انقلاب تو فجری بی‌غروب خواهد ماند.
بر اساس این گزارش آیین تجدید میثاق اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور مدیرعامل کانون، جمعی از کارکنان، مربیان و اعضای کودک و نوجوان کانون استان‌های تهران و البرز برگزار شد و این کودکان بر مرقد امام خمینی(ره) دسته گل‌هایی را نثار کردند.
همچنین عکس‌ها و نوشته‌هایی که این کودکان امسال در دست گرفته بودند امسال رنگ و بوی دیگری نیز داشت و این اعضای کانون با در دست‌گرفتن عکس آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به این یار دیرین امام و رهبری نیز ادای احترام کردند.