مسابقه «عکس و فیلم» پرتال کودک آغاز شد

به مناسبت سی و هشتمین سال‌گرد پیروزی انقلاب اسلامی، مسابقه‌ی «عکس» و «فیلم» با عنوان «بهار آزادی» در پرتال کودک 24 فعال شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در فراخوان مسابقه «بهار آزادی» از کودکان و نوجوانان علاقه‌مند خواسته شده است تا با ارسال عکس و فیلم از طریق اپلیکشن‌های موبایل و تبلت، در جشن‌ها و ویژه‌برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی شرکت کنند.
بر همین اساس، مخاطبان می‌توانند برای شرکت در مسابقه «عکس» اپلیکیشن‌ آن را از بخش عکس سایت koodak24.ir دانلود و نصب کرده و یا از طریق این سایت پس از طی کردن مراحل ثبت‌نام در این مسابقه به رقابت بپردازند.
در این بخش، شرکت‌کننده‌ها علاوه بر به اشتراک‌گذاری عکس‌های خود با سایر کاربران می‌توانند نظر آن‌ها را از طریق تعداد لایک تصاویر، تعداد بازدید و پیام‌ها دریافت کنند. ثبت شماره تلفن همراه برای شرکت در این بخش الزامی است.
در عین حال کودکان و نوجوانان می‌توانند برای شرکت در مسابقه «فیلم» نیز به سرویس ویدیویی پرتال کودک 24 یا نشانی مستقیم vidia24.ir  مراجعه کنند. ارسال فیلم تنها از طریق سایت امکان‌پذیر است.
بر اساس این گزارش، شیوه‌ی بارگذاری فیلم در این سرویس این‌گونه است: در مرحله‌ی اول مخاطبان باید وارد سایت شده و بر روی بنر مربوط به مسابقه کلیک کنند سپس عضو شوند.
بعد از پایان این مرحله ویدیو را بارگذاری کرده و گزینه‌هایی هم‌چون «عنوان اثر»، «توضیحات»، «کلمات کلیدی» و «دسته‌بندی» را تعیین کرده و بعد از دریافت پیام (بارگذاری اطلاعات با موفقیت انجام شد)، صفحه‌ی دیگری باز شده و با جابه‌جا کردن دکمه‌ی لغزان، تصویر فیلم خود را انتخاب می‌کنند و در پایان دکمه ذخیره را فشار داده تا پیام (اطلاعات شما با موفقیت ارسال شد منتظر تایید مدیر سیستم باشید) را دریافت کنند.
بر همین اساس، در بخش مسابقه‌ی «فیلم» انتخاب فرمت ویدیو Mpeg-4 و حجم 100 مگابایتی از نکاتی است که علاقه‌مندان باید به آن توجه داشته باشند.
در همین حال تصویربرداری به صورت افقی، دوری از مکان‌هایی با روشنایی بسیار زیاد و سایه‌های تیره، نور مصنوعی، دنبال کردن سوژه فیلم‌برداری (حرکت دوربین) از یک محیط تاریک به روشن و رعایت کردن فاصله مناسب برای ضبط صدا با کیفیت خوب توصیه‌های فنی و هنری دیگری است که مخاطبان برای تصویربرداری با تلفن همراه باید در نظر بگیرند.
اپلیکیشن کودک 24 با ایجاد فضایی اختصاصی، این امکان را فراهم آورده است که شرکت‌کنندگان با ثبت مشخصات خود عکس‌ها و فیلم‌های خود را به این شبکه ارسال کنند.
بر اساس این خبر، قرار است به نفرات اول تا سوم این مسابقه جوایزی اهدا شود.
علاقه‌مندان تا 30 بهمن 1395 فرصت دارند در مسابقه‌ی «عکس» و «فیلم» بهار آزادی شرکت کنند.