کد خبر: 265990
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
انیمیشن «سایه‌ای که نور شد» به فرانسه رفت

فیلم کوتاه «سایه‌ای که نور شد» به کارگردانی نازنین سبحان‌سربندی در جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان سین ژونییور به نمایش در ‌آمد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان سین ژونییور در حالی برگزار شد که یکی از فیلم‌های انیمیشن کانون موفق به حضور در آن شده بود.
این فیلم درباره‌ی یک استاد نمایش سایه‌ای است که در شهر ‌بازی مشغول به کار است، بعد از پایان یک نمایش، متوجه سایه‌اش می‌شود که میل به دنبال کردن او ندارد و می‌خواهد به بازی ادامه دهد. بین آن دو کشمکش به وجود می‌آید.
گفتنی است که جشنواره سین ژونییور از سال 1991 به منظور ارتقای آگاهی هنری نوجوانان و در دسترس قرار دادن این فیلم‌ها در سالن‌های سینما و تئاتر برای علاقه‌مندان و مخاطبان بزرگسال آغاز به کار کرده است. این جشنواره از بزرگ‌ترین جشنواره‌های نوجوانان در فرانسه محسوب می‌شود و هر ساله تماشاگرانی بالغ بر 25‌هزار کودک و نوجوان را به خود جذب می‌کند.
تمامی آثار سینمایی راه یافته به این جشنواره در دو بخش مسابقه‌ی فیلم‌های بلند و کوتاه به نمایش در می‌آید و آثار برتر این فرصت را می‌یابند که در سراسر فرانسه به نمایش در آیند.
گفتنی است امسال این جشنواره از 25 ژانویه تا 7 فوریه 2017 برابر با 6 تا 19 بهمن 1395 برگزار شد.