اکران فیلم‌های دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی

فیلم‌های دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 15 اسفندماه در سینماکانون سمنان آغاز و تا 19 اسفند ادامه دارد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از نمایش فیلم‌های دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران همزمان با سراسر کشور در سینماکانون سمنان خبر داد و گفت: این جشنواره از 15 اسفندماه آغاز و با استقبال دانش‌آموزان روبرو شد.

جمال اظهار داشت: هنر پویانمایی در ایران از سال‌ها پیش، رشد و نمو خود را به‌ویژه با فعالیت نهادی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آغاز کرد و عرصه‌ای برای انتقال مفاهیم فلسفی و جذاب‌ترین پیام‌های تبلیغاتی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، جشنواره پویانمایی را یکی از جشنواره ی تخصصی دانست که در ایران برگزار می‌شود و درحال حاضر دهمین جشنواره و بیستمین سال برگزاری خود را همزمان با تهران در سراسر کشور تجربه می‌کند و در سطح خودش، جزو بهترین‌ها در حوزه‌ی انیمیشن در دنیا است.

وی در ادامه افزود: سانس‌های صبح، به‌صورت رایگان برای کودکان و سانس عصر برای دانشجویان، هنرمندان و خانواده‌ها با خرید بلیت در نظر گرفته شده‌است.

جمال خاطرنشان کرد: از صبح یک‌شنبه 15 اسفند تا چهار‌شنبه 18 اسفندماه، برخی از آثار «مسابقه ایران یک تا شش» و «مسابقه ارزش‌های انقلاب اسلامی و دینی 1 و 2» برای بیش از 950 دانش‌آموز دختر و پسر پایه اول تا ششم در سینماکانون سمنان نمایش داده‌شد.

گفتنی است؛ نمایش فیلم‌های دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران برای نخستین بار در سطحی گسترده در31 استان کشور با استقبال پرشوری روبرو شد که می‌تواند نویدبخش آینده‌‌ی روشنی برای انیمیشن ایران باشد.