حضور فیلم‌سازان خارجی نشانگر اهمیت جشنواره پویانمایی است

داور جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران گفت: سال‌های گذشته در جشنواره مهمان خارجی نداشتیم اما امسال علاوه بر آثار، شاهد حضور فیلم‌سازان خارجی در جشنواره هستیم که بسیاری از آن‌ها با هزینه شخصی در این جشنواره حاضر شده‌اند.

ناصر گل محمدی، در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با اشاره به دلیل اهمیت جشنواره پویانمایی برای مهمانان خارجی، توضیح داد: ایران نسبت به دیگر کشورها به لحاظ جغرافیایی در منطقه‌ای دور قرار گرفته است، مخاطبان بین‌المللی در جشنواره‌های اروپایی به راحتی رفت‌و‌آمد می‌کنند، اما سفر به ایران برای آن‌ها هزینه دارد و حضور این افراد نشان‌دهنده اهمیت جشنواره پویانمایی برای آن‌ها است.
او آثار منتخب در جشنواره را در بعضی موارد به هم شبیه دانست و توضیح داد: با دیدن فیلم‌ها و نقطه نظرهایی که داورها داشتند، نکته‌ای برای من جالب آمد؛ گویی تمام فیلم‌سازها شبیه به هم فکر می‌کنند و به تکنیک‌های خاصی علاقه‌مند هستند.
این مدرس دانشگاه تاکید کرد: این مساله در فیلم‌های روسی به خوبی دیده می‌شود. از جهتی به مضامین و حمایت از ادبیاتی خاص توجه می‌شود. روس‌ها تا حدودی در قید و بند استفاده از تکنیک‌های خاص و گران نیستند و با ساده‌ترین تکنیک‌ها آثار زیبایی خلق می‌کنند.
داور جشنواره پویانمایی، در ادامه تصریح کرد: فرانسوی و آمریکایی‌ها از تکنیک‌های خاصی حمایت کرده‌اند، فضای هنری، رنگ، حس و حال این آثار نزدیک به هم است.
داور بخش بین‌الملل جشنواره با اشاره به حضور آثار دانشجویی در جشنواره امسال، گفت: این فیلم‌ها با جسارت، صداقت و جرات بیشتری به موضوعات پرداختند و نگاه مشتری مداری ندارند و بسیار جالب بودند.
وی درباره شیوه همکاری‌اش با جشنواره پویانمایی، اظهار کرد: سال‌های زیادی از همکاری من با جشنواره پویانمایی می‌گذرد و همیشه به نوعی علاقه‌مند حضور در این جشنواره بوده‌ام.
او ادامه داد: این رویداد هنری در بین جشنواره‌های خارج از کشور مطرح و شناخته شده است و جایگاه ویژه‌ای دارد.
گل‌محمدی درباره آثار هنرمندان خارجی، گفت: 79 کشور جهان همچون آرژانتین، اسپانیا، انگلستان، ‌روسیه، لهستان، فرانسه و... در این جشنواره شرکت کرده‌اند. 
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 15 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد و تا 19 اسفند ادامه دارد.