انیمیشن‌سازان از تکرار پرهیز کنند

عضو هیأت داوران بخش دینی جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، گفت: تکنیک انیمیشن ایران قابل توجه است و از نظر محتوا هم باید از موضوع‌های تکراری فاصله گرفت.

نورا حق‌پرست، عضو هیأت داوران بخش دینی دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، در گفت‌وگو با اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، درباره ملاک‌هایی داوری آثار، اظهار کرد: آثار این بخش از لحاظ تکنیک ساخت و جلوه‌های ویژه موفق هستند، اما از نظر محتوا، موضوع‌های تکراری است.
حق‌پرست، ادامه داد: وجه تکرار در سوژه‌ها از کیفیت کار کم کرده است. از لحاظ داستان‌های مطرح انیمیشن کارها چندان قوی نیست، یعنی تکنیک به پرداخت داستانی و محتوا چیره است. با این حال آثاری از نظر ساخت و کارگردانی قابل تأمل هستند.
او درباره توجه به مخاطب در این آثار، گفت: توجه به مخاطب نیز در این میان اهمیت دارد، برخی آثار فقط برای کودک و نوجوان نیست و مخاطب عام را هم در بر می¬گیرد.
این عضو هیأت داوران درباره سطح آثار پویانمایی ایران، عنوان کرد: در مجموع پویانمایی طی سال‌های برگزاری جشنواره روند رو به رشدی دارد، اگر موضوع محتوا بیشتر مورد توجه قرار گیرد، در آینده با آثار پویانمایی بهتری رو‌به‌رو هستیم.
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز 19 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان می‌دهد.