مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برنده جایزه آسیفا ایران

جایزه ویژه آسیفا ایران در مراسم پایانی دهمین جشنواره دوسالانه بین‌المللی پویانمایی تهران به «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» به مدیریت «محمدمهدی طباطبایی‌نژاد» اهدا شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، داوران بخش آسیفا ایران متشکل از ابوالفضل رازانی، سعید توکلیان، بهرام عظیمی و روانبخش صادقی این جایزه را به دلیل برنامه‌ریزی مدبرانه و آگاهانه در تولید آثار هنری انیمیشن، شناسایی و حمایت از فیلم‌سازان هنرمند و نیز توجه به اموری چون همایش‌ها و نشریات تخصصی در حوزه انیمیشن به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اهدا کردند.
در بخشی از بیانیه این گروه داوری آمده است: «طی دو سال گذشته شیرینی‌ها و تلخی‌های گوناگونی را جامعه انیمیشن ایران بر خود دید که بخش عمده‌ای از آن یقینا برگرفته از شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور بوده است. از هنرمندان و متخصصان فعال در بخش‌های مختلف انیمیشن ایران می‌خواهیم تا با هم و در کنار هم با تفکری مثبت، درایت، استقامت و البته نقدهای منصفانه در بالندگی هر چه بیشتر درخت پیر، ولینهال‌گونه انیمیشن ایران بیش از پیش کوشا و حاضر باشند.
در این بیانیه تاکید شده که مدیران حوزه‌های مختلف انیمیشن کشور با بدنه هر چند نحیف مانده انیمیشن ایران هرچه بیشتر تعامل داشته و نیز مقید به سلامت و شایسته سالاری در توزیع و تولید آثار انیمیشن بوده و توجه ویژه‌ای به فعالان در شهرستان‌ها معطوف دارند.
همچنین در بخش دیگری از این بیاینه آورده شده است: انیمیشن ایران اکنون در گوشه گوشه کشور جوانه‌های زیبایی زده است که حمایت و حفاظت از آن‌ها همدلی و همراهی همگان را می‌خواهد. امیدواریم روزهای سخت و بیکاری و تعطیلی استودیوها و نیز کوچ فعالان و سرمایه‌های انیمیشن کشور را دیگر شاهد نبوده وروزها و سالیان پر از نشاط و همراه با موفقیت را در انیمیشن ایران شاهد باشیم.»
دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در حالی روز 19 اسفند 1395 به کار خود پایان داد که دبیرخانه جشنواره یازدهم نیز که قرار است روزهای 12 تا 16 اسفند سال 1397 برگزار شود، به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.